• Anonym (EEE)
    Mon 16 Nov 2020 11:00
    1746 visningar
    8 svar
    8
    1746

    Kåta kvinnor söker?

    En väninnas sambo skaffade nyligen sitt första facebook konto i syfte att hitta folk i området att spela badminton med, han har inga vänner på Facebook utan enbart medlem i en badminton grupp för att hitta medspelare. Precis efter registrering kommer ett ?förslag för dig? upp som lyder ?kåta kvinnor söker?, en grupp med omkring 800 medlemmar. Väninnan är nu konfunderad över vad det förslaget är baserat på? Hjälp någon kunnig/erfaren?

  • Svar på tråden Kåta kvinnor söker?
  • Mon 16 Nov 2020 11:15
    #1

    Algoritmer har plockat fram detta förslag genom hans tidigare googlingar och besökta sidor. Så porrsurfar han nån gång ibland så kommer såna här förslag att dyka upp

  • Anonym (Hehe)
    Mon 16 Nov 2020 13:42
    #2
    Anonym (EEE) skrev 2020-11-16 11:00:05 följande:

    En väninnas sambo skaffade nyligen sitt första facebook konto i syfte att hitta folk i området att spela badminton med, han har inga vänner på Facebook utan enbart medlem i en badminton grupp för att hitta medspelare. Precis efter registrering kommer ett ?förslag för dig? upp som lyder ?kåta kvinnor söker?, en grupp med omkring 800 medlemmar. Väninnan är nu konfunderad över vad det förslaget är baserat på? Hjälp någon kunnig/erfaren?


    Det är baserat på att han är man.
    Hehe.
  • Mon 16 Nov 2020 13:51
    #3
    Anonym (EEE) skrev 2020-11-16 11:00:05 följande:

    En väninnas sambo skaffade nyligen sitt första facebook konto i syfte att hitta folk i området att spela badminton med, han har inga vänner på Facebook utan enbart medlem i en badminton grupp för att hitta medspelare. Precis efter registrering kommer ett ?förslag för dig? upp som lyder ?kåta kvinnor söker?, en grupp med omkring 800 medlemmar. Väninnan är nu konfunderad över vad det förslaget är baserat på? Hjälp någon kunnig/erfaren?


    Blev otydligt där... Är väninnan alltså med i båda grupperna, eller bara i "Kåta kvinnor söker.." gruppen? 
  • Anonym (EEE) Trådstartaren
    Mon 16 Nov 2020 14:02
    #4
    Ascendere skrev 2020-11-16 13:51:41 följande:

    Blev otydligt där... Är väninnan alltså med i båda grupperna, eller bara i "Kåta kvinnor söker.." gruppen? 


    Vad du har läst det vet jag inte... det är en MAN som enbart är med i badminton gruppen, den andra kom upp som ett förslag, frågan är varför just den gruppen blev rekommenderad?
  • Mon 16 Nov 2020 14:10
    #5
    Anonym (EEE) skrev 2020-11-16 14:02:48 följande:
    Vad du har läst det vet jag inte... det är en MAN som enbart är med i badminton gruppen, den andra kom upp som ett förslag, frågan är varför just den gruppen blev rekommenderad?
    Ofta får man grupprekommendationer baserat på vilka grupper ens facebookvänner är med i. 
    Är din vännina med i "Kåta kvinnor"-gruppen så kan det vara därför hennes man fick den som förslag. 
  • Anonym (Hedvi­g)
    Mon 16 Nov 2020 14:19
    #6

    Det kom antagligen upp som förslag för att han är man och inom ett visst åldersspann. 
    Han kanske inte heller har publicerat någon relationsstatus på facebook ("i förhållande", "gift")?


    Han kommer säkert snart också få vän-förfrågningar från utländska kvinnor som söker svenska män för relationer. ("Ryska kvinnor söker").

    Det är inte mer krångligt än så.

  • Anonym (EEE) Trådstartaren
    Mon 16 Nov 2020 14:34
    #7
    Ascendere skrev 2020-11-16 14:10:54 följande:

    Ofta får man grupprekommendationer baserat på vilka grupper ens facebookvänner är med i. 

    Är din vännina med i "Kåta kvinnor"-gruppen så kan det vara därför hennes man fick den som förslag. 


    Jo det förstås, men han har alltså 0 vänner, inte ens väninnan. Sidan används enbart för att hitta medspelare. Han har varken namn eller status på sitt konto, han heter i princip badmintonspelare badmintonsson liksom.
  • Anonym (Kvinn­a 42)
    Mon 16 Nov 2020 16:55
    #8
    Anonym (EEE) skrev 2020-11-16 14:34:45 följande:

    Jo det förstås, men han har alltså 0 vänner, inte ens väninnan. Sidan används enbart för att hitta medspelare. Han har varken namn eller status på sitt konto, han heter i princip badmintonspelare badmintonsson liksom.


    Som det påpekades i första svaret beror det antagligen på att han då och då porrsurfar eller har googlat något med sex. Algoritmer kommer ihåg sånt och då kommer dessa sidförslag upp.

    Jag googlade på hingstar rätt flitigt ett tag då jag letar avel till min häst. När jag sen loggade in på Facebook kom det upp massa förslag på grupper som har med hästar/bönder att göra.
Svar på tråden Kåta kvinnor söker?