• Anonym (Ivf)

    Ivf i Riga?

    Vilka kriterier måste man ha för att få göra det?

    Vilka förundersökningar/blodprover måste göras innan behandling?

    Någon som gjort ivf i Riga med egna ägg och makes spermier och kan berätta lite om hur det går till? Eller bara någon som vet?

  • Svar på tråden Ivf i Riga?
  • Anonym (')

    Tror inte det finns några kriterier förutom ålderskriterier, som är betydligt högre åldersgräns än i Sverige. Det är väl en privat klinik?

  • Anonym (Ivf)

    Tack för svar.

    Nu menade jag inte specifikt kliniken ivf Riga utan någon klinik i Riga där man kan få ivf utförd, tex ivf Riga, ava Riga, håller swedish medcare på ännu? Där det finns erfarenhet :)

  • Anonym (')
    Anonym (Ivf) skrev 2020-11-17 15:49:55 följande:

    Tack för svar.

    Nu menade jag inte specifikt kliniken ivf Riga utan någon klinik i Riga där man kan få ivf utförd, tex ivf Riga, ava Riga, håller swedish medcare på ännu? Där det finns erfarenhet :)


    Ingen aning, mejla dom och fråga. Vad menar du med få ivf utförd? Det kan man få på alla kliniker, dock får man betala själv.
  • Anonym (Ivf)
    Anonym (') skrev 2020-11-17 16:02:18 följande:

    Ingen aning, mejla dom och fråga. Vad menar du med få ivf utförd? Det kan man få på alla kliniker, dock får man betala själv.


    Vad jag menar med att få ivf utförd? Ja alltså, hjälp med äggstimulering, äggplock, befruktning, återförande av befruktat ägg bla. Sen att jag betalar själv förstår jag givetvis.
  • Anonym (Samma sits)

    Följer av nyfikenhet pga liknade funderingar

  • Anonym (')
    Anonym (Ivf) skrev 2020-11-17 16:09:30 följande:

    Vad jag menar med att få ivf utförd? Ja alltså, hjälp med äggstimulering, äggplock, befruktning, återförande av befruktat ägg bla. Sen att jag betalar själv förstår jag givetvis.


    Som sagt, det kan man få på alla kliniker :)
  • Anonym (Ivf)
    Anonym (') skrev 2020-11-17 16:20:05 följande:

    Som sagt, det kan man få på alla kliniker :)


    Jo det är jag medveten om.

    Frågan var väl mer om hur hela proceduren går till? För en som tidigare inte genomgått ivf.
  • Anonym (')
    Anonym (Ivf) skrev 2020-11-17 16:28:17 följande:

    Jo det är jag medveten om.

    Frågan var väl mer om hur hela proceduren går till? För en som tidigare inte genomgått ivf.


    Har inte heller genomgått ivf men jag har förstått det som att mediciner och sådant ska kunna tas i Sverige men själva processen görs på kliniken som man valt. Dock är det inte alla svenska läkare som skriver ut mediciner och tar prover om man gör utomlands.
  • Anonym (')
    Anonym (Ivf) skrev 2020-11-17 16:28:17 följande:

    Jo det är jag medveten om.

    Frågan var väl mer om hur hela proceduren går till? För en som tidigare inte genomgått ivf.


    Har inte heller genomgått ivf men jag har förstått det som att mediciner och sådant ska kunna tas i Sverige men själva processen görs på kliniken som man valt. Dock är det inte alla svenska läkare som skriver ut mediciner och tar prover om man gör utomlands.
  • Anonym (Elsa)

    Vi gick igenom äggdonation på en av klinikerna i Riga. På klinikens hemsida finns alla prover som ska tas innan mest handlar det om könssjukdomar och för mannen att spermierna är ok. En gynundersökning och sedan klart.

    Jag mailade all information till kliniken som jag fick av min gynekolog (privat) här.
    När allt var klart och de hade matchat en donator fick jag börja vid nästa cykel med medicin som tjockade min slemhinna och som stoppade blödning.
    Hade under den kuren flera gynundersökningar då gyndr kontollerade min slemhinna och när den var perfekt så skulle jag åka till Riga för dels maken lämna sperma och två dagar senare insättning.
    Vi fick välja antal ägg (mellan 1-3) och valde två. De fäste på första försöket.

    Kliniken i Riga gav mig en medicinlista som gyn skrev ut här.
    Alla gyn vill inte samarbeta med kliniker utomlands så du får tyvärr leta lite innan du hittar en som gör som kliniken vill.

  • Anonym (Elsa)

    titta på de olika klinikernas hemsidor där finnas det massor av information som du söker

  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Samma sits) skrev 2020-11-17 17:07:55 följande:

    Får man även välja kön på barnet?


    För oss var det aldrig något vi tänkte på. Du får titta på vad hemsidorna säger.
Svar på tråden Ivf i Riga?