• Tähti

    Hur är en Ragdoll?

    Jag och sambon ska skaffa katt, en Ragdoll. Jag har ingen erfarenhet av rasen men har läst en heeel del och de verkar vara underbara. Skulle vara väldigt intressant att höra om era erfarenheter av rasen, bra som dåliga!

    Längtar så efter vår lilla kille och allt jag får att läsa om rasen är uppskattat. Väntar med spänning!

  • Svar på tråden Hur är en Ragdoll?
  • Anonym (Alla katter är olika)

    Min erfarenhet av ragdolls som jag träffat är att de är sociala och keliga. Men katter är precis som människor olika med olika personligheter.

  • Dexter dot com

    Kompisen har 2 st och den ena är lugn, lite naiv, helt utan jaktinstinkter och trivs ypperligt som innekatt så länge hon har mycket sällskap men den andra är väldigt aktiv, absolut inte nöjd med livet inne trots mycket aktivering och serverar möss i mängder nu när hon får gå ut. 

  • Anonym (Lite salt)

    De ragdolls jag träffat har varit väldigt lugna och milda till humöret, tunga och avslappnade i kroppen.

    Jag upplever dem som loja, lite tråkiga, inte lika nyfikna och busiga som andra katter, utan nästan som en människa på lugnande - dåsig, loj, och ganska tråkiga.

Svar på tråden Hur är en Ragdoll?