• Anonym (Pannkakan)

Fakebrud på happypancake

Hänger en del på happypancake och det funkar rätt bra. Men nu har det hänt nåt konstigt. Jag kontaktade en tjej, 23 år från örebro, snygg som ville träffa en man av "rätt virke". Var ganska sexuell beskrivning. Fick svar samma minut. Jag bad henne kolla min profil, och fick omg svar som var positivt. Dock ville hon gå över till mejl (!) för det var så mycket oseriösa karlar som plingade i inboxen på pannkakan. Ok, sa jag och gav henne min mejl. Sen var det tyst rätt länge. Dan efter hade hon blockerat mig, inga konstigheter, dom gör så när dom tror man blir efterhängsen. Men så kom ett mejl, mycket trevligt och lovande med puss o kram o allt. Jag fattade ju att ngt var konstigt och skrev helt enkelt att innan vi fortsätter med det här vill jag ha lite becis på att du finns på riktigt, och att jag tyckte det var konstigt med 23åring som endast vill mejla. Då hände detta: hon svarar igen med skitsnygga bilder, men liksom bifogade i hennes första mejl. Och mitt tveksamma svar var borta! Fanns inte heller i min utlåda! Personen bakom kan alltså bygga om mailkonversationen på nåt sätt och det är självklart därför denne vill använda mejl. Nu tycker man ju att det är ju bara radera hela skiten och strunta i det. Men jag är nyfiken. Vad kommer "hon" försöka göra? Är det klassisk "be om pengar"-grej? Eller ska jag lockas säga nåt dumt som kan användas för utpressning? Lockas till träff och bli rånad? Har lita lust att fortsätta skriva lite bara för att få veta.

• Svar på tråden Fakebrud på happypancake
  • Tobben

Troligen kommer hon att försöka få dig att använda en betalsida för att du ska verifiera dig eller liknande.

• Anonym (Tips från coachen)

Du ska bryta all kontakt omgående. Det är nån slags bedrägeri i bakgrunden, frågan är bara vad. Om du redan klickat på en av hennes bifogade bilder finns stor risk att du råkat installera virus till din dator. Eller så kommer hon skicka nån länk som ser ut som Insta eller liknande, KLICKA INTE PÅ NÅGOT HON SKICKAR DIG, varken bilder eller länkar. Det kan också vara så enkelt att hon kommer att tigga pengar i framtiden. Bryt och blockera.

• Anonym (Pannkakan)

Tack ska ni ha, tänker nog nåt liknande. Jag bryter och raderar mailtråden osv

• Anonym (Mm)

Är själv en 21 årig tjej och jag tycker det är jätte skumt beteende. 

Antigen smsar man eller pratar via sociala medier.

Jag tror den är någon skum människa som försöker blåsa dig på pengar och vill inte ha några spår efter sig.

Hoppas du hittar en verklig och fin tjej!

• Anonym (Mm)

Är själv en 21 årig tjej och jag tycker det är jätte skumt beteende. 

Antigen smsar man eller pratar via sociala medier.

Jag tror den är någon skum människa som försöker blåsa dig på pengar och vill inte ha några spår efter sig.

Hoppas du hittar en verklig och fin tjej!

• Anonym (??)

Jag bor i Örebro. Blir ju väldigt nyfiken om det är någon jag känner. Är kvinna själv. 

• Anonym (Pannkakan)

Tack för gensvaren! Väldigt skumt, så där ska jag nog dra åt mig öronen! Har en jättefin kk/distans därifrån så jag är nöjd generellt. Har kvar profilen bara för mitt egos skull! Kul med alla fruntimmer som likar och pratar... 
    "Hon" kallar sig Maria Karlsson, 23 år. Mejladressen är maria1996karlsson@gmail.com. Ingen träff på den när man söker....
    Språket ätr oxo lite skumt, finns tecken på direktöversättning. "Spendera tid med varandra" tex är inget man brukar säga i flörtiga sammanhang.
    Ska ge fan i att svara, men väldigt nyfiken på vad som är meningen med detta!

• KittyK80
    Anonym (Pannkakan) skrev 2020-11-18 17:36:33 följande:
    Tack för gensvaren! Väldigt skumt, så där ska jag nog dra åt mig öronen! Har en jättefin kk/distans därifrån så jag är nöjd generellt. Har kvar profilen bara för mitt egos skull! Kul med alla fruntimmer som likar och pratar... 
    "Hon" kallar sig Maria Karlsson, 23 år. Mejladressen är maria1996karlsson@gmail.com. Ingen träff på den när man söker....
    Språket ätr oxo lite skumt, finns tecken på direktöversättning. "Spendera tid med varandra" tex är inget man brukar säga i flörtiga sammanhang.
    Ska ge fan i att svara, men väldigt nyfiken på vad som är meningen med detta!
    Om du söker på mejladressen på Facebook så kommer hon upp. Modell. Fejk.
  • Anonym (Mm)

Ja om man söker på bilderna på google som hon har på sin facebook så finns dem på pinterest 

• Anonym (Pannkakan)

Ok, lite som jag trodde då. men frågan är vilken typ av bedrägeri det handlar om? Och varför FB:n? Bara för att visa att hon "finns"? Man får nästan lust att spela med bara för att se vad det kommer för utspel plötsligt! Men skiter nog i det... Tack alla!

• Johan70

Min erfarenhet av Happy Pancake är att så gott som ingen svarade där när man skrev till dem. De flesta profilerna var förmodligen antingen fejk eller övergivna, även om det inte var lika illa som t.ex. Badoo.

• KittyK80
    Anonym (Pannkakan) skrev 2020-11-18 21:55:09 följande:
    Ok, lite som jag trodde då. men frågan är vilken typ av bedrägeri det handlar om? Och varför FB:n? Bara för att visa att hon "finns"? Man får nästan lust att spela med bara för att se vad det kommer för utspel plötsligt! Men skiter nog i det... Tack alla!
    Hon raggar väl kunder där också. Hon lär ju finnas på massor av plattformar.
  • Anonym (Dejtingapa)

Inget ovanligt detta.
    Desto vanligare på tinder, men förekommer på de flesta dejtingappar. Lite för snygga och lite för på, och vill nästan på en gång gå över till mail, kik, snapchat eller länkar till nån obskyr kontaktsida. Vissa har usel svenska, dvs google translate eller första terminen på SFI. En del är smartare och kan konversera normalt 5-10 mess. Sedan kommer den där länken, man INTE ska klicka på.

Man lär sig känna igen de, men brukar jävlas tillbaka ibland.

• enable007
    Anonym (Mm) skrev 2020-11-18 21:05:56 följande:

Ja om man söker på bilderna på google som hon har på sin facebook så finns dem på pinterest 

Så smart du är :))))
Svar på tråden Fakebrud på happypancake