• improperguy

    Dålig stil av mig? Mamma fyller 50

    Hej!

    Min mamma fyller 50 år imorgon och min syster ska bland andra hon dit. Saken är den att jag inte har mycket pengar kvar resten av månaden och resan är jobbig (3-4 timmar med 1-2 byten med tåg, och vi vet ju alla hur SJ är) plus att man lär övernatta där vilken också känns lite sådär.

    Pratade med henne igår via telefonen och hon sade att det är lugnt med tanke på corona och allt och jag kommer ju ändå fram till julen sen och det blir kanske lite "kaka på kaka". Och hon är ju inte ensam utan min syster ska ju dit. Sade ju också åt henne att jag självklart ringer upp henne på torsdag när hon fyller.

    Jag och min syster har dessutom firat henne i somras i form av en resa som 50-års present om vi styrde gemensamt så vi har ju ändå redan firat hennes 50-årsdag.

    Men ja, klart mamma säger att det är okej men lite besviken blir hon ju säkert. Jag är i valet i kvalet om jag ändå ska dit, men vad har ni för synpunkter angående detta?

    Mvh

  • Svar på tråden Dålig stil av mig? Mamma fyller 50
  • Anonym (My)

    Att fira en femtioåring, som dessutom själv tycker att det är okej att du inte kommer, är verkligen ingen nödvändig resa. Självklart ska du stanna hemma.

  • sextiotalist

    Du ska INTE åka. Min 60-årsdag firades med min sambo.

    Släpp det

  • Alessia

    Ur covid 19-synpunkt är det dålig stil att åka tåg och utsätta sig för smitta som ju nu verkar allmänt utbredd och stigande över landet. Ring och gratulera samt skicka en ev en liten blomma (eller be systern inhandla, det blir billigare).

  • Silverjenny

    Håller med. Just i år ska man dessutom undvika onödiga resor och vem bryr sig om en födelsedag i den åldern? Jag missade själv min förra födelsedag för jag tänkte inte på vilket datum det var ;)

    Ni kommer att träffas vid jul, är det ingen big deal för mamma heller så ring och prata med henne på födelsedagen, kanske skicka ett fint kort - gärna ett du gjort själv, det spelar ingen roll hur gamla ens barn har blivit man blir fortfarande gladast för deras teckningar och egengjorda pyssel :)

  • Mr K69

    Dumt att äventyra din och andras hälsa på en "onödig" resa. Jag är lika gammal som din mamma och hon tänker nog som de flesta andra föräldrar gissar jag, att ens avkommors väl och ve alltid kommer före ens egna. Så stanna hemma du med gott samvete. Kör facetime, messenger eller nått och träffas digitalt istället

  • Anonym (Alice)

    Det är helt okej att stanna hemma, känn inte dåligt samvete för det. Du har ju också redan firat din mamma och hon vet ju att du bryr dig om henne. Det räcker! Lovar!

    Det ser också ut som att min 30-årsdag kommer firas med enbart min man. Det är okej det med.

Svar på tråden Dålig stil av mig? Mamma fyller 50