• Anonym (vella)

Är Bonprix bra?

Hej alla! Sitter och kollar på kläder på Bonprix. Har ni handlat där? Är det bra?

• Svar på tråden Är Bonprix bra?
  • Anonym (Njae)

Jag handlade från dem år 2015 vid ett tillfälle. Tyckte inte det jag handlade hade bra kvalité, typ "Gekås-kvalité". Funkade 1-2 tvättar.

• Anonym (Njae)

Jag handlade från dem år 2015 vid ett tillfälle. Tyckte inte det jag handlade hade bra kvalité, typ "Gekås-kvalité". Funkade 1-2 tvättar.

• Anonym
    Anonym (vella) skrev 2020-11-18 21:50:50 följande:

Hej alla! Sitter och kollar på kläder på Bonprix. Har ni handlat där? Är det bra?

Det beror på vad man tycker är bra. Vill du ha hållbara kvalitetskläder så är det inte bra, vill du ha kläder att byta ut då och då som inte kostar en massa är det toppen. Med kvalitet så får man vad man betalar för.
  • Anonym (bra!)

jag tycker de är jättebra (men inte på allt) Gillar ffa deras klänningar då de sitter bra och håller många tvättar, att tänka på att de är ganska stora i storlekarna så brukar få ta en strl mindre än vad jag har annars :)

• Anonym (Kvinna)

Har köpt en del därifrån och mycket är snyggt och sitter bra men visst har det kommit kläder som inte alls ser ut som på bilderna.

• SilverEmma

Handlar ofta där, älskar deras stickade klänningar bland annat. Har plagg som jag använt i flera år som fortfarande är fina. För mig stämmer storlekarna precis som de ska.

• Anonym (eee)

Jag har handlat där minst 6 ggr senaste åren. Tycker det fungerar bra. Jag passar på att handla när det är erbjudande om fraktfritt. 

Har handlat både till mig själv och till mina vuxna söner. 

Det enda jag undviker är plagg med mycket vitt i för det har hänt i af med två plagg att det färgat av sig på det vita i tvätten, av närliggande färger på samma plagg, trots att jag följt tvättanvisningarna. Nu kan jag ju inte veta om det skulle blivit så även om plaggen inte var köpta just hos Bonprix. 

Jag handlar främst klänningar och toppar där. Att de enbart skulle hålla 1-2 tvättar förstår jag inte hur ni kan åstadkomma. Mina kläder håller i flera år. De flesta plagg jag köpt därifrån står det 30 grader tvätt på så då kör jag 30 grader handtvättsprogram på min maskin. Håller både färg och fasonen länge. 
  • Gizmo

Jag köper alla mina trosor där, bra , billigt och bekvämt.

• smulpaj01

Jag har handlat badkläder tankinis därifrån. Jättefina och höll i många år.

Ska kolla där igen nu så tack för tipset.

• twinboymom

Har köpt kalsonger till barnen därifrån. Ganska snygga men passformen är sådär, och efter tvätt ännu sämre. Billiga dock så ändå ok kvalitet för priset.

• legomum

Du får den kvalite du betalar för, enkelt förklarat.
Svar på tråden Är Bonprix bra?