• MKD

    Bil

    Behöver hjälp och tips för salu av bil golf 5 -04.

    Har en bil där motorlampan lyser , har varit hos 7st okunniga mekaniker och sista så att får skrota den eller sälja i delar då felet är nån ventil i motor som är kass samt nox sensor.

    Ge tips vart man kan sälja den som delar på nätet?

  • Svar på tråden Bil
  • scrapcore
    MKD skrev 2020-11-19 01:23:15 följande:

    Behöver hjälp och tips för salu av bil golf 5 -04.

    Har en bil där motorlampan lyser , har varit hos 7st okunniga mekaniker och sista så att får skrota den eller sälja i delar då felet är nån ventil i motor som är kass samt nox sensor.

    Ge tips vart man kan sälja den som delar på nätet?


    Det är inte tvärlätt att sälja en bil i delar. Räkna med att få ha bilen ståendes, isärplockad och oflyttbar ett bra tag. Att skrota bilen sedan blir både omständigt och onödigt kostsamt.

    Rekommenderar att du istället försöker få den såld som reservdelsbil.
  • MKD
    scrapcore skrev 2020-11-19 11:10:11 följande:

    Det är inte tvärlätt att sälja en bil i delar. Räkna med att få ha bilen ståendes, isärplockad och oflyttbar ett bra tag. Att skrota bilen sedan blir både omständigt och onödigt kostsamt.

    Rekommenderar att du istället försöker få den såld som reservdelsbil.


    Det ska jag försöka
  • MKD
    KN75 skrev 2020-11-19 17:39:57 följande:

    Det är nog bäst sälja den med reducerat pris och i befintligt skick


    Ja, det gör jag också.
  • MKD
    MKD skrev 2020-11-19 19:32:40 följande:

    Det ska jag försöka


    Vart är bättre att köpa bil ifrån, bilfirma eller privatperson?
  • MKD
    KN75 skrev 2020-11-19 17:39:57 följande:

    Det är nog bäst sälja den med reducerat pris och i befintligt skick


    Vart är bättre att köpa bil ifrån, bilfirma eller privatperson?
  • starkestaffan

    Att motorlampan lyser kan bero på ett antal saker men alla är ju inte skäl att skrota bilen. Har både en VW Caravelle -12 (20 000 mil) och en Polo -04 (11000 mil) där motorlampan har börjat lysa. I Caravellen var det en felaktig EGR ventil vilket kostar blod tyvärr (var tvungen att göra det på en märkesverkstad efter min vanligt mek inte "vågade", det var 6-8 timmars jobb). 

    På Polon var det en felaktig givare, kostade 72 kr på bildelaronline och nu går den som en klocka igen

Svar på tråden Bil