• RenLuft

    Min jakt efter ordentliga klassisk lego fortsätter..

    Hej!

    Jag blir både ledsen & upprörd!

    Igår fann jag klassisk lego, med just en specifik bit som jag HELA TIDEN letar efter. Annars känns inte köpet något värt.

    Så igår hittade jag äntligen klassisk lego i en kartong. Ingen lösvikt. Med just den biten som jag ville ha. Tyvärr hade den bara en bit i den kartongen + att det fanns inte så mycket legobitar i själva kartongen. Jag blev otroligt besviken. Jag öppnade inte påsarna, bara kartongen. Så här sitter jag och funderar om jag skall kanske dra ner till stan och se om jag kan lämna tillbaks lego.

    Jag är så besviken och ledsen. Jag var en gång på en lego-affär som sålde lösvikt. Men just den biten jag letar efter fanns inte där.

    JAG funderar lite om jag skall spara dessa bitar och vänta tills jag återigen besöker en lego affär som säljer lösvikt.

    Den bilden som ni ser; vet ni vart en sådan bit finns någonstans?

  • Svar på tråden Min jakt efter ordentliga klassisk lego fortsätter..
  • legomum

    Det där är ingen ovanlig bit och om du kikar på bricklink så kan du hitta folk som säljer just den biten.
    Absolut bästa stället att hitta speciella bitar för ditt bygge.
    Har du tur och inte vill köpa över nätet så kanske LEGOstore har. De brukar ha väggen med lösa bitar. Tror dock den plattan är för stor men det skadar inte att fråga.

    Sedan finns den biten i mängder av set. LEGO är dyrt och köpa ett set pga en bit är inget jag rekommenderar. Inte om den asken är på rea/nedsatt pris.
    Du kan även kika på manualerna till det set du vill ha, där står det hur många av varje bit som finns med.

    En fråga? vad menar du med klassiskt lego?

Svar på tråden Min jakt efter ordentliga klassisk lego fortsätter..