• Frumaj

    Helt förvirrad , hjälp

    Hejsan!

    Kanske någon som kan hjälpa eller känner igen sig.

    Jag skulle fått mens i söndags(min mens är aldrig sen), förra veckan hade jag lätta flytningar på mornarna (i två dagar) som sedan sluta helt. Tog test i måndags negativt. Tog två tester i onsdags blev två plus (svaga) så köpte ett digitalt test och hinka en massa vatten sedan tog det på kvällen i onsdags, stod inte gravid. Hmm. Idag torsdag morgon har jag lite lätta flytningar(när jag torkar mig så är det lite färg på pappret)

    Vad skall jag göra/ hur ska jag tänka ?

  • Svar på tråden Helt förvirrad , hjälp
  • Anonym (G)
    Frumaj skrev 2020-11-19 20:46:37 följande:

    Hejsan!

    Kanske någon som kan hjälpa eller känner igen sig.

    Jag skulle fått mens i söndags(min mens är aldrig sen), förra veckan hade jag lätta flytningar på mornarna (i två dagar) som sedan sluta helt. Tog test i måndags negativt. Tog två tester i onsdags blev två plus (svaga) så köpte ett digitalt test och hinka en massa vatten sedan tog det på kvällen i onsdags, stod inte gravid. Hmm. Idag torsdag morgon har jag lite lätta flytningar(när jag torkar mig så är det lite färg på pappret)

    Vad skall jag göra/ hur ska jag tänka ?


    Ta testet på morgonen utan att hinka massa vatten innan. Om du druckit mer så blir urinet utspätt och hcg nivån blir för låg för att visa något. Det är därför man rekommenderar att man ska testa på morgonen då urinet är mer koncentrerat.
  • Frumaj

    Jag tänkte att jag väntar tills imorgon eller söndag morgon. Funderar på om mensen är på g. Konstigt att jag fick två svaga plus på två test dock.

    Jag är öm om brösten, lite värk i nedre felan av magen, lite ont i huvudet. Så har lite tecken på mens eller graviditet , haha.

    Men har dock aldrig vart sen förut så allt är lite konstigt.

    Tack för svar!

Svar på tråden Helt förvirrad , hjälp