• Malle21

    Endometrios

    Hej

    För några veckor sedan fick jag blödningar genom samlag , ringde då gyn, de undersökte mig och läkaren hittade en cysta rätt så stor och sa att jag hade endometrios. Blev lite chockad då jag aldrig hört vad detta kan vara .

    Läkaren ville att jag skulle göra en operation då , men vid återbesök hade cystan spräckt. För ett år sedan satte jag in mirena spiral och jag tror nämligen att de är den som spökar . Nu igen har jag blödningar varje gång jag har samlag . Blir galen snart . Kan verkligen läkaren bara genom ultraljud bedöma att de är endometrios?

  • Svar på tråden Endometrios
  • Jag är bara jag

    Nej, endo brukar inte synas på vare sig VUL eller UL. Det brukar krävas en operation för att upptäcka det och få diagnos. Jag har inte hört att såna cystor kan spricka heller och ge synligt blod. Låter mer som nåt annat. Mitt enda symptom på endo. var EXTREM mensvärk. Jag har op:ats mot endo och det gör man inte på ett vanligt gynbesök. Man läggs in för titthålsoperation.

  • Malle21

    När jag säger att jag tror inte jag har de ni säger så tittar han på mig som att jag vare en idiot . Jag tror nämligen att de är spiralen som gör att jag har detta elände . Blir tokigt har mellanblödningar dagligen .

    Tack för ditt svar

Svar på tråden Endometrios