• Anonym (-)

Kissat ner mig på bussen och smet undan, olagligt?

Det går en kvällsbuss i timmen så var så himla stressad att hinna med den efter jobbet att jag ej hann gå på toa fast jag borde. Det är stopp i trafiken, inga toaletter på bussen och jag kissar ner mig för första gången i mitt vuxna liv.. Svarta byxor, mörkt säte på bussen och inga som sitter så nära tack och lov.. Låtsas som ingenting och går bara snabbt av vid min busshållsplats... Men kommer på att det finns kameror på bussarna, och undrar nu jag om det jag gjort är olagligt? Att jag inte meddelat busschauffören? Behöver jag nämna att det är en enorm skam att kissa ner sig så pass?

• Svar på tråden Kissat ner mig på bussen och smet undan, olagligt?
  • Anonym (..)

På vilket sätt skulle det vara olagligt? Nöden har ingen lag... det heter väl så av en anledning antar jag.

• Anonym (tobbe)

Är knappast olaglig om du inte gjort det med flit. Däremot var det kanske inte så kul för den som satte sig där sen.

• Anonvm
    Anonym (..) skrev 2020-11-19 23:14:23 följande:

På vilket sätt skulle det vara olagligt? Nöden har ingen lag... det heter väl så av en anledning antar jag.

Testa den argumentationen om polisen ser dig pissa i nån buske när du är på krogrunda....

Jag har dock full förståelse för TS situation och agerande. Men det är nog så att du gjorde dig skyldig till brott. Enbart att urinera offentligt är ett brott, att göra det på/i ett fordon som ägs av någon annan lär inte vara mindre olagligt.
    Jag kan dock inte säga rakt upponer vad brottsrubriceringen skulle kunna tänkas vara.

Jag är dock mycket tveksam till att bussbolaget kommer sitta o "leka detektiv" o starta nån form av utredning till varför ett bussäte luktar piss.... Det är nog mer eller mindre vardagsmat.
  • Anonym (Tetra)
    Anonym (-) skrev 2020-11-19 23:12:29 följande:

Det går en kvällsbuss i timmen så var så himla stressad att hinna med den efter jobbet att jag ej hann gå på toa fast jag borde. Det är stopp i trafiken, inga toaletter på bussen och jag kissar ner mig för första gången i mitt vuxna liv.. Svarta byxor, mörkt säte på bussen och inga som sitter så nära tack och lov.. Låtsas som ingenting och går bara snabbt av vid min busshållsplats... Men kommer på att det finns kameror på bussarna, och undrar nu jag om det jag gjort är olagligt? Att jag inte meddelat busschauffören? Behöver jag nämna att det är en enorm skam att kissa ner sig så pass?

Börja använd blöja vid situationer du inte kan hantera i fortsättningen!
  • Anonym (Gäsp)

Fast den här tråden handlar väl mer om att du gillade att kissa på dig och skämmas? Rätt genomskinligt. Bajstråden är väl din också.

• anonymatom

Även om det är olagligt eller inte så tror jag verkligen inte att du kommer att hamna i trubbel för det. Du gjorde det inte med flit. Det var definitivt inte din avsikt att kissa på bussen. Du ställde ju inte dig mitt i bussen utan byxor och började kissa. Det är en skillnad på att göra det med avsikt och att råka göra det. Så jag tror verkligen inte att du kommer att hamna i trubbel för det. "Det är inte straffbart att kissa på sig" läste jag någonstans

Anonym
  • Anonym (..)
    Anonvm skrev 2020-11-19 23:26:52 följande:

Testa den argumentationen om polisen ser dig pissa i nån buske när du är på krogrunda....

Jag har dock full förståelse för TS situation och agerande. Men det är nog så att du gjorde dig skyldig till brott. Enbart att urinera offentligt är ett brott, att göra det på/i ett fordon som ägs av någon annan lär inte vara mindre olagligt.

Jag kan dock inte säga rakt upponer vad brottsrubriceringen skulle kunna tänkas vara.

Jag är dock mycket tveksam till att bussbolaget kommer sitta o "leka detektiv" o starta nån form av utredning till varför ett bussäte luktar piss.... Det är nog mer eller mindre vardagsmat.

Fast ts gjorde det inte med uppsåt. De flesta som urinerar offentligt gör ju det med uppsåt.

Och när någon urinerar offentligt så handlar det inte bara om urineringen i sig, utan även om att de gör sina könsorgan synliga vid urineringen. Jag tolkade ts som att han kissade med kläder på sig, dvs kissade på sig?
  • Anonym (Usch)

Skäl nog för att inte åka kollektivt, eller taxi och flyg heller för den delen.
    Troligen en trolltråd.
    Men eftersom jag kört taxi så är man ju trist medveten om hur vanligt det är med folk som inte håller tätt. :/

Svar på tråden Kissat ner mig på bussen och smet undan, olagligt?