• Anonym (Scrappy)

Ideer för en dejt

Hit me with your ideas, för en icke-trivial dejt i dessa restriktionstider!

Om man nu ska ordna en dejt, men de flesta av underhållningsevenemang är inställda, inga konserter och stand-ups, bio är stängd, att fika/äta på restaurang/kafé är tråkigt, bara promenad är tråkigt. Gärna inga sportaktiviteter. Något som kan kännas intressant och ovanligt och anpassat..idétorka.

• Svar på tråden Ideer för en dejt
  • Martinetto

Först, ha en aktivitet, gör något tillsammans!
    Bio till exempel är skittråkigt eftersom man bara sitter i mörkret utan att lära känna varandra.

Ta en promenad i ett friluftsområde och grilla korv och kanske spela boule är bättre än att käka på restaurang. Lite planering och inte allt för pretentiöst så blir det bra.
    Sedan hänger det på om det är första eller andra dejten. Bättre ta det ganska lugnt på första och ha en fast tidsram.

• Anonym (Scrappy)
    Martinetto skrev 2020-11-20 11:26:12 följande:

Bio till exempel är skittråkigt eftersom man bara sitter i mörkret utan att lära känna varandra.

Ta en promenad i ett friluftsområde och grilla korv och kanske spela boule är bättre än att käka på restaurang. Lite planering och inte allt för pretentiöst så blir det bra.

Sedan hänger det på om det är första eller andra dejten. Bättre ta det ganska lugnt på första och ha en fast tidsram.

jag själv älskar att gå på bio på första dejtar, det är högst underskattat! man får tid på sig att vänja sig vid att vara nära den okända personen och slappna av, man behöver inte febrilt leta efter samtalsämnen, miljön är ganska intim och man har massa att prata om efter filmen!

spela boule kanske, bör kolla om det är öppet these days..
  • Martinetto
    Anonym (Scrappy) skrev 2020-11-20 11:35:36 följande:

jag själv älskar att gå på bio på första dejtar, det är högst underskattat! man får tid på sig att vänja sig vid att vara nära den okända personen och slappna av, man behöver inte febrilt leta efter samtalsämnen, miljön är ganska intim och man har massa att prata om efter filmen!

spela boule kanske, bör kolla om det är öppet these days..

Annars köp ett enkelt boule-set och gå till en offentlig boul-bana. ta med en halvflaska bubbel och fira vinnaren
  • Anonym (kaffedraken)
    Martinetto skrev 2020-11-20 11:26:12 följande:

Promenad är ett tråkigt förslag. När jag berättade att jag frågat en yngre tjej om hon ville ta en promenad, så tyckte de flesta att det var ett tråkigt förslag.
  • Anonym (Scrappy)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-11-20 13:27:00 följande:

Promenad är ett tråkigt förslag. När jag berättade att jag frågat en yngre tjej om hon ville ta en promenad, så tyckte de flesta att det var ett tråkigt förslag.

som tjej bekräftar jag.

tråkigaste förslag ever.

dels tyder det på att du inte vill spendera en enda krona på personen i fråga, och det dödar all romantik och betyder att du inte vill investera något i denna kontakt, varken din energi eller pengar eller känslor.

dels är det tråkigt i sig..
  • Martinetto
    Anonym (Scrappy) skrev 2020-11-20 16:06:57 följande:
    som tjej bekräftar jag.

tråkigaste förslag ever.

dels tyder det på att du inte vill spendera en enda krona på personen i fråga, och det dödar all romantik och betyder att du inte vill investera något i denna kontakt, varken din energi eller pengar eller känslor.

Och promenad som isolerad aktivitet håller jag naturligtvis med om... jag menar naturligtvis i samband med någon aktivitet. Vilken typ av aktivitet kommer ju fram i dialogen innan
  • smulpaj01
    Anonym (Scrappy) skrev 2020-11-20 16:06:57 följande:

som tjej bekräftar jag.

tråkigaste förslag ever.

Håller också med! Jag skulle behöva vara extremt intresserad för att tacka ja till en promenad med en ny dejt, men ingen av mina dejter skulle föreslå något så trist.

Däremot älskar jag promenad i seriöst förhållande, det är mysigt.

Jag tycker boule är ett bra förslag men det beror ju på vädret. Bor du i Sthlm så finns det ifs inomhus boule inklusive brunch. Det skulle jag föreslå om jag haft nån att dejta med nu.
  • Anonym (Scrappy)

Lite förvånande att man fick så få tips..

Är alla rädda för att strida mot Tegnells rekommendationen att inte träffa nya människor? :))))

Svar på tråden Ideer för en dejt