Min kille är min bästa vän men inget mer än så
Jag och min kille har varit ett par i ungefär två år och i ungefär två månader har jag funderat på att göra slut. Vi är unga båda två.
Vi bråkar inte så ofta, som mest är det bara något tjafs som vi reder ut rätt snabbt. Vi hittar på roliga saker tillsammans och vi har en god kommunikation. Vi trivs i varandras sällskap och jag litar på honom och jag kan vara mig själv fullt ut i vårt förhållande. Det är mycket skratt och han är en väldigt fin och bra människa och ett stöd för mig, i alla situationer. Han är min trygghet och min bästa vän.
Kort sagt, vi har ett bekvämt förhållande.
Vad är då problemet? Jo, jag har sedan ungefär tre månader tillbaka helt tappat lusten att ligga med honom. Jag finner honom inte attraktiv längre. Han är söt men jag tycker inte längre att han är attraktiv eller snygg. Jag ville ligga med honom förut och då tyckte jag att han var snygg och attraktiv men det är som bortblåst. Jag vill inte ens kyssa honom längre och knappt ens krama honom eller mysa med honom.
Ibland kan jag få något ryck då jag vill ligga med honom men det händer väldigt sällan och när det väl händer så tar det långt tid tills jag känner så igen. Han brukar inte tjata om sex eller närhet men jag förstår ju att det måste kännas jobbigt för honom. Han måste ju märka att hans flickvän inte verkar speciellt intresserad..
Jag vet inte varför det har blivit såhär. Vi har inte bråkat och vi har inga andra problem i förhållandet men jag misstänker att vi har varit med varandra för mycket och haft för lite egentid så det kan ha förstört allt men jag vet inte. Det har väl bara blivit så.
Jag har märkt att jag på senaste tiden har börjat titta mer och mer på andra killar och jag fantiserar mycket om andra killar, om sex med andra killar.
Jag vill verkligen bara göra slut och vara singel så jag kan få vara med vem jag vill men samtidigt så vill jag verkligen inte förlora min kille som vän. Han är en väldigt fin människa och vi har en stark vänskap som jag verkligen inte vill gå miste om men jag bryr mig inte längre om han skulle vara med någon annan. Inte alls..
Är så rädd för att han ska klippa våra band helt och hållet om jag gör slut. Han är min bästa vän och min trygghet så jag vill verkligen inte förlora honom på det sättet. Det är nog därför jag inte vågar göra slut.
Någon som har varit med om samma sak? Vad gjorde ni och hur gick det för er?
Tar gärna emot tips eller om någon bara har något bra att säga.