Någon som skilt sig ”för lätt”?
Ibland hör man någon säga att ?folk skiljer sig för lätt nuförtiden?. Jag har hittills bara hört det sägas om andra och inte av de som varit inblandade i den skilsmässan de pratar om.
Själv går jag nu igenom en skilsmässa och har hört från vissa andra håll att det gått för snabbt, att vi borde försökt mer för barnens skull etc. I mitt fall är det både för mitt och barnens skull jag tagit detta beslut; för att jag inte vill att de ska växa upp i ett hem med osunda konflikter och mycket annat som inte känns ok längre.
Men exakt hur vägen fram till detta beslut tagits vet ju bara vi inblandade om såklart, utifrån kan det mycket väl se ut som ett lätt beslut där frun plötsligt kom på att hon ville lämna mannen utan någon större betänksamhet. Det är också så mitt ex vill få det att låta.
Iallafall, jag blir nyfiken på om någon som skilt sig i efterhand själva känner att de gjorde det för lätt?
Och om någon i liknande situation som mig har något tips på hur man kan förklara orsaken till skilsmässan till bekanta utan att varken bli för detaljerad eller låta exets version bli oemotsagd?
Tack på förhand för era svar!