• annnonyyym3

    Bra betalde jobb för den som tar sabbatsår

    Hej! Jag är en 18årig tjej som ska ta studenten nu i sommar och har då planerat att flytta tillbaka till hemstaden strax efter studenten. Kommer från Skåne men vi flyttade till Stockholm för nästan 2 år sedan och jag längtar såklart väldigt mycket tillbaka. Jag har då planerat på att försöka få tag i en hyresbostad medans jag tar ett eller två sabbatsår(eller flera hyresbostäder då jag är medveten om att man inte kan hyra någon annans bostad hur länge som helst). Planerar först att bo några månader hos släktingar tills jag får tag i ett jobb. 

    Jag undrar om ni har tips på bra jobb för 19/20 åringar som är bra betalt och inte kräver någon utbildning? Hade hjälpt jättemycket om ni kom med förslag Glad

    Ni får gärna berätta om era egna erfarenheter, var ni jobbar/jobbade och ungefär hur mycket ni fick betalt!
  • Svar på tråden Bra betalde jobb för den som tar sabbatsår
  • gnipökåms

    jag tänker direkt på mataffär, när jag började jobba i en ICA butik efter studenten (2 år sedan) så fick jag runt 131 i timlön, man blir inte rik men det är en hyfsad lön tycker jag, man får generöst med OB också så helg och kvällspass är värda guld

  • Anonym (Ell)

    Vad är bra betalt för dig?

    Det kommer bli mycket svårt att hitta ett jobb. De jobb som inte kräver utbildning har ju drabbats hårt av corona och många är arbetslösa vilket gör att konkurrensen är stor.

    Som 18-19 med första jobbet får man inte heller vara kräsen, ta det du får. Kolla mataffärer om du vill men tror allra lättast att få är timvik inom äldreomsorg/hemtjänst. Börja söka sommarjobb redan januari-februari för att få in en fot.

Svar på tråden Bra betalde jobb för den som tar sabbatsår