• Anonym (Rädd)
    Sun 22 Nov 2020 18:58
    894 visningar
    2 svar
    2
    894

    Mitt ex tänker döda mig

    Hjälp

    Jag och mitt ex har ett barn tillsammans fortfarande liten.

    Jag har träffat en ny man, han har sagt att han ska döda min sambo vill inte gå in på de exakta hoten han sagt men de är ganska omfattande och bland annat att han inte bryr sig om han hamnar i fängelse.

    jag är nygravid och jag bävar för våra liv när de börjar synas. Jag vet att det tar hus i helvetet om han får veta. Jag är rädd att han kommer utsätta magen för skada för att han kommer känna sån otrolig svartsjuka.

    Han tror att han äger mig och har utsatt min dejt jag hade innan min pojkvän också för hot om att han skulle döda honom.

    Jag har anmält till polisen.

    Jag vet inte vad jag ska ta mig till polisen tar det inte på allvar och soc tror att han är en bra pappa.

    Jag har anmält till 5 ggr under detta år och har flera sms med hot och trakasserier han har stalkat mig under en lång tid men jag har inte lyckats fått bevis på något han gjort.

    Jag har däremot sms där saker förekommer och nu ett bevis där jag spelat in att han säger att han ska döda min sambo

    Jag vill bort härifrån men kan inte lämna vårt gemensamma barn i händerna på den här psykopaten, han släpper oss aldrig trots att vi blockerat hans nummer mm.. han följer efter oss och hotar etc, säger allting muntligt så det inte ska finnas bevis

    Kan nån ge mig råd vad jag ska göra, jag lever i en mardröm. Jag fruktar för våra liv, både mitt vårt gemensamma barn och min sambos framförallt.

    Han har hittills inte gjort skada på oss fysikt, men på materiella saker för att skada vår ekonomi, vilket vi inte heller har bevis på att det är just han.

    Kan nån ge mig råd? Vill bara ha hjälp!

    Jag vet att han kommer bli galen och han får veta om babyn, min mamma tycker att jag ska överväga abort för att situationen ser ut som den gör. Jag vill bara flytta och få ett nytt liv

  • Svar på tråden Mitt ex tänker döda mig
  • Anonym (hej)
    Wed 2 Dec 2020 21:56
    #1

    Men lilla hjärtat! var PÅ polisen och alla myndigheter, tjata på dem tills dem gör någonting, gå till botten med detta. Det handlar ju för fan om liv och död!!

  • Wed 2 Dec 2020 22:31
    #2

    Kontakta kvinnojour i din stad på en gång!! Dom kan sin sak och brukar vara till god hjälp. Dom kommer troligtvis orosanmäla till socialtjänsten som utreder huruvida pappan är en lämplig vårdnadshavare eller inte. Stå på dig och kämpa!!

Svar på tråden Mitt ex tänker döda mig