• Anonym (Sjukskriven)

Är sjukskriven får jag gå på en anställningsintervju?

Är sjukskriven för stress o skall vara det 2 veckor till!

Innan jag blev sjukskriven så sökte jag ett annat jobb pga ville bort från ett arbete som gör mig sjuk!

Får jag gå på denna intervju som jag nu har kallats till? Alltså fast jag är sjukskriven funkar det eller strider det mot något regelverk?

• Svar på tråden Är sjukskriven får jag gå på en anställningsintervju?
  • Anonym (Sjukskriven)

???

• Anonym (...)

Det är klart du kan gå på intervju. Det är inte att jobba. Att komma bort ifrån fen miljö som gjort dig utbränd är nog en bra ide.

• Anonym (Sjukskriven)
    Anonym (...) skrev 2020-11-22 19:26:20 följande:

Det är klart du kan gå på intervju. Det är inte att jobba. Att komma bort ifrån fen miljö som gjort dig utbränd är nog en bra ide.

Tack för ditt svar! Tror du det är ?tillåtet??
  • Anonym (Sjukskriven)
    Fdfk skrev 2020-11-22 19:42:38 följande:

Ja, absolut ??

Vet du om det är ?tillåtet?
  • Fdfk
    Anonym (Sjukskriven) skrev 2020-11-22 19:45:31 följande:

Vet du om det är ?tillåtet?

Ja, du kan även byta jobb under pågående sjukskrivning. Dock behövs en dialog med handläggare. Men intervju är absolut inga problem. Lycka till på intervjun!
  • Anonym (Sjukskriven)
    Fdfk skrev 2020-11-22 19:57:49 följande:

Ja, du kan även byta jobb under pågående sjukskrivning. Dock behövs en dialog med handläggare. Men intervju är absolut inga problem. Lycka till på intervjun!

Tack snälla för ditt svar!
  • Glinda från Oz

Nej, det är inte tillåtet enligt Försäkringskassan men hur skulle de få reda på det?! Jag hade gått på intervjun. 

• Anonym (Sjukskriven)
    Glinda från Oz skrev 2020-11-23 15:13:14 följande:

Nej, det är inte tillåtet enligt Försäkringskassan men hur skulle de få reda på det?! Jag hade gått på intervjun. 

Hej tack för ditt svar! Jag ringde faktiskt försäkringskassan idag o de tyckte det var en bra idé om nu mitt gjort mig sjuk! Om jag fick nytt jobb skulle jag bara meddela dem!
  • Fdfk
    Anonym (Sjukskriven) skrev 2020-11-23 19:47:44 följande:

Hej tack för ditt svar! Jag ringde faktiskt försäkringskassan idag o de tyckte det var en bra idé om nu mitt gjort mig sjuk! Om jag fick nytt jobb skulle jag bara meddela dem!

Härligt, stort grattis! ????
  • Anonym (Qwerty)
    Glinda från Oz skrev 2020-11-23 15:13:14 följande:

Och varför skulle det inte vara tillåtet?
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Sjukskriven) skrev 2020-11-23 19:47:44 följande:
    GrattisGlad
Svar på tråden Är sjukskriven får jag gå på en anställningsintervju?