• Anonym (Amanda)

    Nyktra vänner ca 30-40 år?

    Hej familjeliv.

    Hur hittar man nyktra vänner att hänga med när man själv är alkis och inte kan umgås med folk där alkohol dricks? Nån som är 30-40 år här som är nykter alkis/nykterist som vill bli kompis med mej?!

  • Svar på tråden Nyktra vänner ca 30-40 år?
  • Anonym (Mmm)

    Det finns appar för att söka vänskap, finns en speciellt för kvinnligt nätverk. Kanske på jobbet med ? Via föreningsliv i nåt du tycker om ?

  • Anonym (fru)

    Jag har hittat några av mina bästa vänner genom AA. Testa lite olika grupper och prata med folk. Kanske lite svårt i dagsläget dock, många har bara onlinemöten eller tillfälligt stängt. Min "hemmagrupp" är fortfarande igång 3 ggr/vecka med utspridda stolar och obligatoriskt munskydd. Väldigt skönt att umgås med folk som inte ens ger förslaget att "ta en öl på stan" eller inte sätter fram vin på en middag.

  • Anonym (Nykteralkoholist)

    Slutade att dricka för 20 år sedan och det är jag mycket stolt över!
    Umgås inte med mina gamla "supar-kompisar idag.
    Har i stort sett inga vänner kvar, tragiskt att man måste supa för att umgås.

  • midoldman

    Jag kan bli din vän :) PM'a mig så får du min Snapchat tänkte att vi kan tala över appen i telefon, men inga videosamtal då.

  • Anonym (Jo)
    Anonym (Nykteralkoholist) skrev 2020-11-23 07:55:29 följande:
    Slutade att dricka för 20 år sedan och det är jag mycket stolt över!
    Umgås inte med mina gamla "supar-kompisar idag.
    Har i stort sett inga vänner kvar, tragiskt att man måste supa för att umgås.
    Bra  gjort.
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (Nykteralkoholist) skrev 2020-11-23 07:55:29 följande:

    Slutade att dricka för 20 år sedan och det är jag mycket stolt över!

    Umgås inte med mina gamla "supar-kompisar idag.

    Har i stort sett inga vänner kvar, tragiskt att man måste supa för att umgås.


    Vad duktig du är! Ja verkligen tragiskt :( så jobbigt att folk alltod ska tjata på att man måste dricka.
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (fru) skrev 2020-11-23 06:13:23 följande:

    Jag har hittat några av mina bästa vänner genom AA. Testa lite olika grupper och prata med folk. Kanske lite svårt i dagsläget dock, många har bara onlinemöten eller tillfälligt stängt. Min "hemmagrupp" är fortfarande igång 3 ggr/vecka med utspridda stolar och obligatoriskt munskydd. Väldigt skönt att umgås med folk som inte ens ger förslaget att "ta en öl på stan" eller inte sätter fram vin på en middag.


    Ja jag får kanske kolla upp det. Tack för tipset!
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (I) skrev 2020-11-23 18:08:47 följande:

    Är 27 och har aldrig ens testat alkohol 


    Inget att testa, önskar jag kunde byta med dig.
Svar på tråden Nyktra vänner ca 30-40 år?