• Sun 22 Nov 2020 22:32
    560 visningar
    1 svar
    1
    560

    Ersättning för armbrott?

    Är det möjligt att få ersättning från sitt försäkringsbolag för sveda och värk efter ett armbrott (radiusfraktur)? Bröt högerarmen för snart ett år sedan och kan fortfarande känna av handleden. Inte konstant hela tiden men flera gånger dagligen. Inte så att det gör superont men att jag känner av det. Är även betydligt stelare i den handleden och kan inte göra vissa saker som jag kunnat innan och som kräver vridning/böjning av handleden och då särskilt med tyngd så som armhävningar utan att känna obehag efter ett tag, men egentligen inget större som påverkar mig jättemycke ti vardagen (mer än att det är jobbig att göra vissa träningsövningar, spela innebandy etc).Vill ju så klart få vad jag kan från en eventuell försäkring men förstår att jag då måste få det bedömt av en läkare och är inte alls bekväm med att gå till en om jag absolut inte måste.

    Jag har alltså inga ärr, bara den de stelheten och viss smärta. Har även om i armbågen emellanåt efter olyckan och behöver då sträcka ut armen så att den knäpper för att smärtan ska släppa. Hade inget sådant innan olyckan. Har nämnt det när jag varit hos läkare men det var mer eller mindre bara nonchalerats.

    Om någon har fått ersättning för sin radius fraktur (inte pga ärr), vad har ni haft för problem som gett ersättning? Hur hög invaliditet bedömdes ni ha?

  • Svar på tråden Ersättning för armbrott?
  • Sun 22 Nov 2020 23:53
    #1

    Jobbar på försäkringsbolag med personskador, och ja, du kan få ersättning för medicinsk invaliditet. (funktionsnedsättning) Vissa försäkringsbolag ersätter dock tidigast efter 2 år, så ring ditt och kolla. :)

Svar på tråden Ersättning för armbrott?