• Nattafnatta

    2 månaders orkar bara vara vaken max 1 h!

    Hej! Har en dotter på strax över två månader som blir supertrött bara efter en timmes vakentid. Då bara måste hon får sova annars gnäller eller skriker hon enbart. Att amma funkar inte i detta läge utan enbart sömn! Då slocknar hon på några minuter om jag lägger henne i sjalen eller håller henne hårt mot mig invirad i en filt.

    Det här är mitt tredje barn komiskt nog, jag känner dock inte igen detta enorma sömnbehov?!

    -Jag förstår givetvis att alla bebisar och barn är olika, men finns det fler två månaders där ute som blir oerhört trött efter bara en timme? Är det normalt?

    Hon går upp jättebra i vikt och är superglad såfort hon vaknat (kort stund blir det ju dock!). Att ha storasyskon kanske också gör att man blir trött fortare..

    I morse vaknade hon 06:30 och däckade 07:25 igen.

  • Svar på tråden 2 månaders orkar bara vara vaken max 1 h!
  • majekase

    Hej!

    Min dotter var likadan :) sov väldigt mycket vid 2 npn. Nu är hon 3 och har fortfarande stort sömnbehov men kan vara vaken lite längre men snitt är nog 1-1,5 h :)

    Äldsta dottern var likadan :)

  • majekase
    majekase skrev 2020-11-23 08:18:54 följande:

    Hej!

    Min dotter var likadan :) sov väldigt mycket vid 2 npn. Nu är hon 3 och har fortfarande stort sömnbehov men kan vara vaken lite längre men snitt är nog 1-1,5 h :)

    Äldsta dottern var likadan :)


    Hon är nu 3 månader såklart inte år :)
  • brallison

    Jag tror att det är väldigt olika mellan barn. Min dotter har alltid varit en sån som kämpade emot sömnen (man kan ju missa nåt om en somnar, haha ), men som högst kunde hon vara vaken i 2 tim för att sen somna och sova minst 30 min.

Svar på tråden 2 månaders orkar bara vara vaken max 1 h!