• Johan70

    Vinterytterplagg för den med gravidmage

    I Ryssland kan man köpa vinteroveraller som kan anpassas för gravidmage (och sedan anpassas tillbaka) och även kan användas för att ha en bebis innanför ytterplagget om man så vill. T.ex. www.instagram.com/p/CHhg2H0lVHC/

    Finns det något liknande på den svenska marknaden eller vad skulle ni annars rekommendera?

  • Svar på tråden Vinterytterplagg för den med gravidmage
  • Pascal

    Vet ej men jag har varit gravid vintertid två gånger och båda gångerna har det gått alldeles utmärkt med en vanlig dunjacka. Täckbyxor har jag haft mina vanliga men inte knäppt igen i midjan, har haft hängslen bara istället.

  • S23

    Om du vill ha med panel för att bära bebis så kolla på kokobello. Deras ulljacka är dyr. Men så värd sina pengar. Utan paneler är den supersnygg som vanlig jacka. Känns bättre en en jacka som inte kan användas efter barn.

    Om du vill ha billigare prisklass så säljer även bonprix bärjackor. Fundera på om du vill kunna bära bebis både på rygg och mage. Och när du kommer bära. Föds bebis i mars kanske du bör satsa på en vårjacka och kläder under som gravid

  • furelise

    Bonprix! Funkar utmärkt med gravmage och sedan med barn i bärsäle. Grattis!

  • Johan70
    furelise skrev 2020-11-23 12:14:18 följande:

    Bonprix! Funkar utmärkt med gravmage och sedan med barn i bärsäle. Grattis!


    De har flera jackor där, men inga overaller.
  • S23
    Johan70 skrev 2020-11-28 00:15:35 följande:

    De har flera jackor där, men inga overaller.


    Jag tror tyvärr inte att overall existerar i Sverige. Kanske inte jättestor efterfråga heller. Lösning kan kanske vara en overall i för stor storlek så att magen får plats?
Svar på tråden Vinterytterplagg för den med gravidmage