• Evsioon

bim -5 testa eller vänta?

Hej!

Jag och sambon är på försök 6 nu, blev gravida i augusti som slutade i MF v. 7-8.

Har en dotter sen innan på 15 månader

Är nu på bim-5 och kliar i fingrarna. Vill bara testa nu men vågar inte fall det skulle vara minus pga för tidigt.

Många som skriver att "de bara kände på sig". Att de va gravida men jag har ingen känsla alls.. Snarare så att jag intalar mig att det inte blir något denna månad för att minska besvikelsen?

Någon mer i samma sits som vill följas åt?

• Svar på tråden bim -5 testa eller vänta?
  • Anonym (Babymama)

Jag har 2 sedan innan som jag testat mig när jag känt att gud jag är gravid och så har jag fått ett starkt plus på första försöket båda gångerna. Inte testat innan. Båda gångerna att jag blivit superkänslig.

Denna gång letar jag ivrigt efter känslan och inbillar mig istället, tagit massor negativa test och kan inte alls hålla mig. Har äl i början av dec och då är vi på 4e försöket.

Blivit så besviken varje gång när jag inte känner något och inbillar mig istället.

Hoppas det går vägen för dig!

• norrsken91

Hej,

Sitter i samma sits som dig, men ligger några dagar efter dock. Har bestämt att testa på söndag på BIM-3 om jag pallar vänta men första advent känns ändå fint haha. Har en dotter på 14 månader och detta är vårt första försök till ett syskon.

Har du många test så kör! :) Jag plussade tidigt i min förra graviditet 8 dagar efter ägglossning. Du får gärna uppdatera hur det går.

• Evsioon
    Anonym (Babymama) skrev 2020-11-24 19:49:14 följande:

Jag har 2 sedan innan som jag testat mig när jag känt att gud jag är gravid och så har jag fått ett starkt plus på första försöket båda gångerna. Inte testat innan. Båda gångerna att jag blivit superkänslig.

Denna gång letar jag ivrigt efter känslan och inbillar mig istället, tagit massor negativa test och kan inte alls hålla mig. Har äl i början av dec och då är vi på 4e försöket.

Blivit så besviken varje gång när jag inte känner något och inbillar mig istället.

Hoppas det går vägen för dig!

åh! Jag minns verkligen inte hur jag kände första gången...

Tycker mig ha lite molvärk men vet ej om det är inbillning!

Förstår vad du menar att leta efter känslan!!

Hoppas december är eran månad!
  • Evsioon
    norrsken91 skrev 2020-11-24 19:53:03 följande:

Hej,

Sitter i samma sits som dig, men ligger några dagar efter dock. Har bestämt att testa på söndag på BIM-3 om jag pallar vänta men första advent känns ändå fint haha. Har en dotter på 14 månader och detta är vårt första försök till ett syskon.

Har du många test så kör! :) Jag plussade tidigt i min förra graviditet 8 dagar efter ägglossning. Du får gärna uppdatera hur det går.

Ååh jag första advent hade ju varit väldigt mysigt på något vis!

Jag har 5 test hemma. ???? Ett digitalt CB, vill dock testa sticka först... Hmmm Ja kanske blir att testa imorgon bitti!

Skulle vara så kul att plussa denna månad, bf skulle då enligt mina beräkningar vara på vår dotters födelsedag!
  • Anonym (Försöknrtre)

Jag ska testa imorgon på bim-3 kan inte vänta längre. Har symptom ömma bröst, molvärk ibland, illamående som kommer och går, varm och fryser om vartannat.

Men hade symptom förra månaden också och mensen kom punktligt dag 28 så vara bara skenis. Kanske även denna månad, kroppen är bra skum.

• Anonym (Mim)

Jag har bin 4 december. Tiden sniglar sig fram. Sist fick jag negativt utslag bim-2, så jag vågar inte testa tidigt den här gången. Däremot började jag må illa långt innan plusset sist, så nu går jag och känner efter om jag inte mår lite illa hela tiden...

• Evsioon
    Anonym (Försöknrtre) skrev 2020-11-24 20:33:36 följande:

Jag ska testa imorgon på bim-3 kan inte vänta längre. Har symptom ömma bröst, molvärk ibland, illamående som kommer och går, varm och fryser om vartannat.

Men hade symptom förra månaden också och mensen kom punktligt dag 28 så vara bara skenis. Kanske även denna månad, kroppen är bra skum.

Ååh Ja skenis har jag vart varje månad, förutom denna då jag vägrar känna efter! Snarare att jag övertygar mig om att det inte skulle vara något..

Ååh lycka till! Håller alla tummar och tår! Uppdatera gärna :)
  • Evsioon
    Anonym (Mim) skrev 2020-11-24 20:36:50 följande:

Jag har bin 4 december. Tiden sniglar sig fram. Sist fick jag negativt utslag bim-2, så jag vågar inte testa tidigt den här gången. Däremot började jag må illa långt innan plusset sist, så nu går jag och känner efter om jag inte mår lite illa hela tiden...

Ja verkligen!... Nä testade för tidigt vid vårat missfall så trodde inte det var ngt sen när mensen var 10 dagar sen testade jag och vips ett plus.

Håller tummarna att du börjar må illa snart då?;)

Men håller med dig 14 dagarna mellan ÄL och mens är fruktansvärda
  • norrsken91

Vad roligt, hoppas på tur för oss alla! Så svårt med symptom, var utomlands på resa när jag plussade förra gången och kände då ingenting. Kom hem och var trött men kan lika gärna varit för jetlagen. Blir spännande att se :)

• Anonym (Mim)
    Evsioon skrev 2020-11-24 21:23:38 följande:

Ja verkligen!... Nä testade för tidigt vid vårat missfall så trodde inte det var ngt sen när mensen var 10 dagar sen testade jag och vips ett plus.

Håller tummarna att du börjar må illa snart då?;)

Men håller med dig 14 dagarna mellan ÄL och mens är fruktansvärda

De är eeeeevighetslånga! Lycka till imorgon, håller tummarna för ett plus.
Svar på tråden bim -5 testa eller vänta?