• Tjej35

    Ska jag åka på hennes födelsedag igen?

    Jag funderar på en sak...hur gör ni? Om ni har en tjejkompis som bjuder hem på hennes födelsedag över en natt och jag köpte 150 kr presentkort, en orkidé och bjöd på middag som födelsedagspresent.
    Sedan när jag fyller år så smsar hon inget grattis eller något. Förut skickade hon en trisslott och grattiskort men nu inget alls. 
    Ska jag åka nästa år på hennes födelsedag igen och ge presenter eller ska jag strunta i det?
  • Svar på tråden Ska jag åka på hennes födelsedag igen?
  • Tjej35

    jag brukar sällan bjuda hem någon på min födelsedag. 
    Hon har frågat förut  också om jag vill komma och fira hennes födelsedag andra gånger och ibland har jag inte kunnat eftersom jag jobbat så jag har skickat en present med posten istället. 

  • Tow2Mater

    Den som vill bli firad på sin f-dag bjuder hem, den som vill fira åker - det är då brukligt att ta med en present. Vill man inte åka och fira, stannar man  hemma.

    Firar man inte på plats räcker ett grattis sms.

  • Litorina
    Tjej35 skrev 2020-11-24 21:51:35 följande:

    jag brukar sällan bjuda hem någon på min födelsedag. 

    Hon har frågat förut  också om jag vill komma och fira hennes födelsedag andra gånger och ibland har jag inte kunnat eftersom jag jobbat så jag har skickat en present med posten istället. 


    Att inte bjuda in till sin födelsedag flera år i rad är som att säga att man inte tycker att det är viktigt att fira. Om du vill bli firad så bjud in andra att göra det. Tow2Mater sammanfattar det bra.
  • Tjej35

    Jag brukar sällan ha någon fest när jag fyller år. Har oftast bara skickat paket med posten till de som jag har grattat. Fick inget sms med grattis av henne. 

  • KittyK80

    Klart att du ska åka om hon bjuder in dig. Hon tänker säkert samma som du, fast tvärtom, "hon bjuder aldrig in mig när hon fyller år".

Svar på tråden Ska jag åka på hennes födelsedag igen?