• Agdaa

    Resa utomlands till jul?

    Får man ens det?

    (bor i Norge så det är nog lite hårdare regler här men skulle så gärna ha lite sol)

  • Svar på tråden Resa utomlands till jul?
  • moaguuun

    Jadu jag skulle gärna vilja gå till jobbet för första gången på 7 månader men man får inte alltid som man vill.

    Resa ska vi inte göra ändå pga miljön om inte annat.

  • mandelskrutten
    moaguuun skrev 2020-11-25 19:34:40 följande:

    Jadu jag skulle gärna vilja gå till jobbet för första gången på 7 månader men man får inte alltid som man vill.

    Resa ska vi inte göra ändå pga miljön om inte annat.


    Vi som har släkt boendes utomlands måste resa för att kunna hälsa på varandra.
  • Jag är bara jag

    Får o får. Inte rekommenderat, kan ställa till med karantän, hemresa, försäkring och annat. Inte värt det i dessa tider. 

  • moaguuun
    mandelskrutten skrev 2020-11-25 19:37:46 följande:
    Vi som har släkt boendes utomlands måste resa för att kunna hälsa på varandra.
    Ja. Men han sa att det vore trevligt med lite sol, så lät som en ren nöjesresa. 
  • Gameofthrones

    Det är såhär det blir smittspridning, man åker utomlands, man tänker inte på andra

    Inte underligt att det blir ökning av pandemin. 

    Stanna hemma. Åk när det är över. 

    Jag har valt att stanna hemma.

  • bananmilkshake
    mandelskrutten skrev 2020-11-25 19:37:46 följande:
    Vi som har släkt boendes utomlands måste resa för att kunna hälsa på varandra.
    Vaddå måste? Jag har inte träffat min mamma på snart ett år, vi bor i olika delar av landet. Vi skulle setts i somras. Man ska inte resa just nu, det är väl ganska tydligt. 
  • Gameofthrones

    Gör som många andra gör stanna hemma.

    Vill du ha ett socialt umgänge ring ngn, träffa någon (inte riskgrupper, jag handlar bara träffas snabbt för gå ut med hund med längre promenader, tex)

    har ni symtomer stanna hemma. 

    vi träffar släkt och vänner, men så fort ngn känner sig dålig stannar personen hemma. samt för mina bans vänner. samma regler. 

  • mandelskrutten
    Nandez skrev 2020-11-27 14:22:53 följande:

    Jag skulle inte resa i dessa tider.


    Det otäcka är om det behovs karantänkrav isåfall går det ej att njuta av semestern.

    Eller om man faktiskt blir sjuk...
  • AMCG
    mandelskrutten skrev 2020-11-27 21:08:20 följande:

    Det otäcka är om det behovs karantänkrav isåfall går det ej att njuta av semestern.

    Eller om man faktiskt blir sjuk...


    TS bor i Norge så vid en eventuell resa måste vidkommande i karantän 10 dagar efter hemkomst. Blir TS sjuk på resan gäller inte reseförsäkringen om TS reser till ett land norska UD avråder från (det är några områden i Finland som går bra att resa till utan ta bli pålagd karantän men jag misstänker att TS såg Kanarieöarna eller dylikt framför sig och inte Finland men jag kan ha fel).
Svar på tråden Resa utomlands till jul?