• Anonym (C)

    Nån som har Aftonbladet plus, hur påverkas barnen av skillsmässa?

    Någon som läst artikeln? Enda anledningen till att jag inte går isär är barnen. Är rädda de ska skadas av en skillsmässa.

  • Svar på tråden Nån som har Aftonbladet plus, hur påverkas barnen av skillsmässa?
  • Anonym (Länk)

    Kan du skicka länken till artikeln i fråga?

  • Anonym (C)

    Vet tyvärr inte hur man gör det, sitter på telefonen. Står på första sidan iaf .

  • Anonym (T20)

    Mina föräldrars skilsmässa är bland det bästa som hänt mig. Jag var 12 när dom skilde sig, men hade önskat att det skett tidigare. Det resulterade i att jag slapp höra deras konstanta gräl, slapp bo med en alkoholiserad narcissist till mamma och så småningom fick en lycklig pappa. Hur väl ni än tror att ni döljer era problem så ser och känner era barn att något inte står rätt till och det gör nog större skada i längden. Första tiden är dock jobbig för de flesta, tar ett tag att vänja om sig.

    Hett tips: prata aldrig skit om den andra föräldern med dina barn. Tvinga dom aldrig att välja mellan er eller att ta någons parti. Tävla aldrig om era barns kärlek. Sätt upp fasta regler och rutiner, bestäm redan i förväg, helst innan ni informerar barnen om uppbrottet, hur ni ska göra med jular, födelsedagar, semestrar och annat. Allt som rör dom.

    Finns förmodligen hur många tips som helst att finna om hur man gör det så smidigt och lindrigt som möjligt för barnen. Läs på men vänta inte längre än nödvändigt.

  • Anonym (C)
    Anonym (Så) skrev 2020-11-26 15:32:02 följande:

    Urklipp från Aftonbladet alltså...


    Va?
  • Anonvm

    Om du genuint undrar hur barnen påverkas av en skilsmässa så finns det otroligt mycket bättre ställen att söka info kring detta än en artikel i aftonbladet.....

  • Anonym (C)
    Anonvm skrev 2020-11-26 20:05:28 följande:

    Om du genuint undrar hur barnen påverkas av en skilsmässa så finns det otroligt mycket bättre ställen att söka info kring detta än en artikel i aftonbladet.....


    Ex var?
  • Anonvm
    Anonym (C) skrev 2020-11-27 15:52:02 följande:
    Ex var?
    Om du skriver "hur påverkas barn av skilsmässa" i valfri sökmotor så inser du ganska snabbt att du blir serverad en stor mängd information kring detta. Ifrån många olika källor, ur många perspektiv.

    Jag klistrar in länk till en som av de flesta erkänns som seriös och "officiell".

    https://www.1177.se/Ostergotland/barn--gravid/nar-familjelivet-ar-svart/att-ma-daligt-som-foralder/skilsmassa-eller-separation-nar-man-har-barn/
Svar på tråden Nån som har Aftonbladet plus, hur påverkas barnen av skillsmässa?