• velvet

    Svaga graviditetstest och så orolig

    Hej!

    För ett par månader sen blev jag gravid med andra barnet och lyckan var total. Tyvärr så slutade det i ett tidigt missfall. Nu är jag gravid igen (vecka 4+1) och sååå orolig. Testade positivt med ett digitalt test redan i måndags och igår tog jag ett nytt test (en sån sticka från RFSU) och då visade den två streck, men strecket var inte jättestarkt. Samma sak imorse. Borde det inte vara det? :(

    Har symptom som kommer och går (ömma bröst och molvärk) men känner efter så mycket att jag håller på att bli galen.

    Någon med erfarenhet?

  • Svar på tråden Svaga graviditetstest och så orolig
  • Matrix123

    Nej, sluta oroa dig med att fortsätta testa! Du är gravid och att fortsätta ta test kommer bara att stressa dig och få dig att må dåligt! Du kan ändå inte påverka om graviditeten kommer lyckas eller misslyckas så här tidigt!

    Var istället uppmärksam på ensidig smärta eller blödningar precis som man bör vara i varje graviditet.

  • Matrix123

    Gjorde själv samma misstag och strecket blev inte starkare först efter massor med veckor och är i v30 nu

  • velvet
    Matrix123 skrev 2020-11-26 11:26:38 följande:

    Gjorde själv samma misstag och strecket blev inte starkare först efter massor med veckor och är i v30 nu


    Åh tack. Ska försöka att ta till mig det rådet!
  • Golden23

    Mina tester var inte heller starka i början, tog ett nytt test 1vecka senare och då hade det blivit starkare, är nu i v 27.

    Lycka till :)

Svar på tråden Svaga graviditetstest och så orolig