• Emsk2020

    Jag har sambo o intresserad av en annan kille

    Hej allihopa!

    Jag har läst om många som har fått känsla för nån annan medan de har relation, men grejen är att alla har barn emellan så det hjälpte inte mig på sätt o viss för att när barnen finns så man måste tänka på helt annan sätt för barnens skull.

    Mitt problem är att jag har en sambo som vi har varit tillsammans i ett o halv år.

    I början av relation var absolut inte bra,gnäller alltid du äter mycket, du måste träna, du klär dig barnsligt så du måste klä dig som en mogen dam.

    Förresten han e 29 år jag är 22 år).

    Hela relationen var totalt upp o ner men jag fortsätte pga jag var dum blind kär i honom. (Så tycker jag????)

    3 månader sen träffade jag en kille eller jag fick känsla för en kille som jag var kompis med (killen hade känslor för mig med).

    Det var så härligt när jag träffade honom o pratade tillsammans ,fick

    Fjärilar i magen av kärleken o komplimanger som han hav mig(min sambo har aldrig sagt komplimanger till mig överhuvudtaget).

    En dag så gick jag fram till min sambo o sa att jag fick känsla för nån annan o att jag vill gärna separera!

    Han blev galen totalt o började skrika mot mig o kallade mig väldigt elaka saker o hotade mig med min familj (min familj är livshotande för mig pga olika anledningar) och han vet det! (Han slog mig med fast att han alltid sagt till mig att han kommer aldrig göra sånt mot mig!

    Så pga rädslan av min familj så bad o jag m ursäkt o att jag kommer ge en chans till till vår relation.

    Men jag känner mig deprimerad, ledsen jämnt, orolig.

    O nu han började prata om att han älska mig jätte mycket o att han dör för mig o vill gifta med mig.

    Skriv gärna era tips till mig o ställ frågor ifall nåt är oklar!

    Tack i förhand ?

  • Svar på tråden Jag har sambo o intresserad av en annan kille
  • Elisa1990

    Snälla nej, du är 22 år! Dumpa och gå vidare. Välj en vuxen och bra kille och gör inte misstaget som många gör att tro att en person kommer att förändras..människor förändras inte.

    Hamna inte i en fälla där du kommer bli olycklig!

    Du ville ju göra slut med honom, men istället försöker du övertyga dig om att det kanske funkar ändå? Nej, nu får du dåligt samvete för att du tänker på hans känslor. Tänk på DINA känslor!!! Ingen annans

    Kram

    <3

  • Emsk2020

    Hej !

    Tack att du svarade mig!

    Men vill bara göra klar en sak!

    Jag övertygade inte mig själv att stanna,jag stannade av rädslan att han ska kontakta min familj som jag är rädd för.

    Jag håller med det du sa,men han blev så bra som helst efter problemet ,komplimanger, presenter, ta hand om mig när jag är sjuk osv.

    Vi gnäller ibland men inte så farligt.

    Bör jag inte ge en chans till?

    Han sa: att han blev svartsjuk att jag träffade en annan kille det därför han slog mig men han kommer aldrig göra om igen!

    Han grät o begärde mig o grät o grät många gånger som barn när jag skulle separera.

    Det därför skrev jag här!

    Jag vet hur ska jag tänka.

  • Elisa1990

    Fina du, jag var i en relation när jag var yngre där han slog mig och hotade mig. Han grät när jag försökte göra slut och han hämtade kniv för att han skulle ta livet av sig. Han var svartsjuk trots att han inte hade anledning. Jag stack när han var på jobbet och jag har aldrig ångrat mig. Jag skulle så gärna vilja säga till alla unga tjejer idag att inte ta såna skit killar.

    Att han köper presenter och tar hand om dig är för att han har dåligt samvete nu, men han kommer göra samma sak igen och igen tills du blir nedbruten och inte tycker att du är värd någonting.

    Strunta i vad folk säger, tillochmed familjen. Det är ditt val och ditt liv! Gör något fint av livet <3

  • Elisa1990

    Försök att spendera lite tid för dig själv. Låt inte dina känslor ta över för mycket. Tänk på vad din hjärna säger mer än vad hjärtat säger.

    Fundera igenom hur du vill att din ungdom ska se ut. Det värsta som finns är att gifta sig med en man som kontrollerar hela tiden. Stort lycka till nu!

    Hoppas du har en kompis eller något du kan åka till om du behöver ge dig iväg från honom.

  • Emsk2020

    Denna biten saknar jag i mitt liv, jag har ingen vän som kan hjälpa med det ingen familj heller!

    Men jag har ett litet problem o det e att han har planerat saker att vi gör tillsammans tex,resa till Göteborg i julen, olika aktiviteter att vi hänger med varandra så mycket vi kan när vi är lediga.

    Så hur ska jag göra det?

    Ska jag vänta lite till o ta det lugnt o avsluta det när jag känner för det?

    Eller hur ska jag göra?

    Tack att du e så tålmodig!

  • Earlgrey

    Han verkar inte vara en bra kille som du beskriver. Han har slagit dig och ursäktat sig med svartsjuka. Han manipulerar genom att gråta när du vill göra slut. Han hotar med att kontakta din familj. Han ger inga komplimanger utan säger elaka saker som trycker ned dig.

    Jag förstår om du vill göra slut. Förstår om det kan vara svårt. Förstår om du trots de har känslor för honom. 
    Han vill att ni ska göra mycket tillsammans på fritiden. Är det för att han ska kunna kontrollera dig? 

    Jag tror att det skulle vara de bästa om det tog slut. Jag vet inte hur man bäst går tillväga. Tänker att du kanske kan påtala att erat förhållande inte är så bra. Att du saknar att han visar dig uppskattning och respekt. För att ändå förvarna honom.

    Tänk på att det kan vara farligt för dig att göra slut. Han verkar vara en person som inte kan hantera det. Så det bästa är om du bara kan lämna o ta med dig dina saker. Kanske kan den här killen som du är intresserad av hjälpa dig. Om du förklarar situationen för honom.
    Ta hjälp av kvinnojouren, dem är proffs....dom vet  allt om manipulation, psykisk, fysisk misshandel, otrohet, ekonomiskt förtryck/bedrägeri i förhållanden...Dem kan hjälpa dig med råd angående relationen till din familj oxå.

    Kontroll kan leda till knuffar, knuffar leder till mer våld och sen eskalerar våldet i relationen....Lämna medans du kan....Han är inte en person att skaffa barn tillsammans med..

Svar på tråden Jag har sambo o intresserad av en annan kille