• mareka

    Vit flytning pojke

    Hej!


    Min son har haft vita "flytningar" från urinröret sedan någon vecka tillbaka. Färgen på flytningarna är kritvita och ser ut som salva eller kalkavlagringar. Han har inte klagat på smärta och snoppen ser ut som vanligt, dvs ingen svullnad eller rodnad. Någon som varit med om liknande och har någon aning om vad det kan vara?

    Vi har varit kontakt med vården och inväntar svar på bakterieodling. Snabbtest på urin visade inga konstigheter.

  • Svar på tråden Vit flytning pojke
  • Funkismorsan

    Hej Ts. Min son hade ungefär samma besvär när han var yngre. Det gjordes ett urinprov som inte visade någonting, det gjordes också en undersökning av snoppen och läkaren konstaterade att det var förhudsinfektion(balanit). Det kan bli så när det är svårt att tvätta ordentligt och det samlas bakterier mellan ollon och förhud,därav den vita vätskan.

    Vi fick rådet att spruta in ljummet vatten under förhuden med en spruta utan nål, när vi fått bort de värsta flytningar fortsatte vi med att skölja med ljummet vatten medan sonen försiktigt drog ned förhuden den lilla bit som gick utan att det gjorde ont. det gjorde vi varje dag tills det inte kom några fler flytningar. Kan det kanske vara nåt liknande din pojke har? Du kan ju googla på balanit barn och se om det stämmer in på det din pojke har.

  • mareka

    Tack för svar! läkaren gjorde en klinisk undersökning också och såg inga tecken på infl.

  • JohannaHanna

    Hej, hur gick det för sonen? Min son har också vita flytningar. Inga tecken på balanit, ingen rodnad, irritation etc. Han är tre. Kom ni fram till ngt?

  • mareka

    Hej!

    Han har kvar "flytningarna". Eftersom heller inte urinproven visade något så tyckte man inte det fanns några "varningsflaggor" och ingen vidare utredning har ansetts nödvändig. Hur länge har din son haft och har ni uppsökt vården?

Svar på tråden Vit flytning pojke