• Asate

    Filip eller Julian - Vilket namn är finast?

    Nu väntar vi 3e och det blir en pojke.
    Vi har två döttrar sedan tidigare som heter Vera och Freja.

    Det finns så många fina namn till flickor men hittar endast några få pojknamn som verkligen tilltalar oss.

    Vilket namn röstar du på?
    Observera att ungarna är blandraser, svensk mamma och persisk pappa (om det nu spelar någon roll).

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Filip eller Julian - Vilket namn är finast?
  • Earlgrey

    Ja tvekar mellan Filip och Julian men säger Julian. Båda fina namn.  Men jag tycker Adrian är superfint, det är ett av mina favvonamn om jag får en son. Sen Nicholas är väldigt fint också. Viktor känns lite för vanligt bland 90-00talisterna. Men väldigt fint annars. 
    några namn tips Theodor eller Arvid eller Arvin. 

  • Asate
    VickanD skrev 2020-11-27 00:16:30 följande:

    Av dessa namn gillar jag Julian, Adrian och Viktor. Viktor är dock för vanligt.


    Jag gillar också Julian, rullar fint på tungan och låter inte hårt. Är lite orolig att han blir kallad för Julia :)

    Viktor/Filip är vanliga namn som funkar både när man är barn och vuxen.
    Jag är så kluven :)
    Earlgrey skrev 2020-11-27 00:51:32 följande:

    Ja tvekar mellan Filip och Julian men säger Julian. Båda fina namn.  Men jag tycker Adrian är superfint, det är ett av mina favvonamn om jag får en son. Sen Nicholas är väldigt fint också. Viktor känns lite för vanligt bland 90-00talisterna. Men väldigt fint annars. 
    några namn tips Theodor eller Arvid eller Arvin. 


    Kul att höra att det är många fina namn på listan.
    Theodor är också fint men precis som Julian så kommer han kallas Theo/Julle.

    Kanske bättre att köra på Filip då... eller Julian haha

Svar på tråden Filip eller Julian - Vilket namn är finast?