• Anonym (MS)
    Thu 26 Nov 2020 21:34
    486 visningar
    1 svar
    1
    486

    Min sambo lämnade mig utan förvarning

    Jag är en tjej på 19 år och min sambo är 21, vi har bott ihop sedan mars och jag flyttade till en ny stad för att vara med honom. Vi har haft ett bra förhållande även om svartsjuka har förekommit från mitt håll eftersom det är småsaker han hela tiden ljuger om som får mig att övertänka så fort han gör någonting. Jag har inga vänner som jag umgås med i staden jag flyttade till och det gjorde att jag många gånger följde med honom när han skulle vara med sina vänner. Följde absolut inte med varenda gång men de flesta gånger frågade han mig om jag ville följa med och eftersom jag inte hade så mycket annat att sysselsätta mig med följde jag med trots att jag inte ville för att han skulle få egentid.


     


    Men saken hör till att i måndags lämnade min sambo mig helt plötsligt, utan någon förvarning. Han sa bara att han inte tror att det går att lösa men fick samtidigt ingen anledning till att han valde just det beslutet. Har gått sedan i måndags och funderat på vad det är som gjort att han kommit till det beslutet och vill själv tro att allt handlar om ren impulsivitet och ogenomtänkt agerande. Sedan han lämnat mig har han knappt ätit någonting eftersom det inte går enligt honom samt att han sover dåligt om nätterna. Vi har pratat i telefon någon enstaka gång sedan han lämnade mig och säger att han blir så lugn av att prata med mig, vilket jag anser vara någonting positivt. 


     


    Dagarna innan pratade vi om vilka resmål vi vill göra med varandra när corona är över och han nämnde bland annat att vi måste åka till London tillsammans eftersom han själv varit där flera gånger. Han vet att jag älskar allt som har med julen att göra och sa att det är väldigt mysigt under just julen att vara där. Han frågade mig dagen innan han lämnade mig vad jag önskar mig i julklapp, han hade frågat det tidigare men fick inget riktigt svar så han frågade igen. Dagarna innan tjatade han även på att han ville köpa en hund tillsammans.


     


    Han har alltid varit gullig mot mig och alltid brytt sig om mig. Nu säger han att han blivit av med det absolut finaste han hade = jag, och att han samtidigt vet att han tar beslut i stunden innan han hinner tänka igenom det. Han säger att det är något speciellt med mig och beskriver det som att mina ögon glittrar till på ett speciellt sätt.


     


    Har frågat om det kan vara så att han inte levt ut ?ungkarlslivet? helt men han säger att så är inte situationen alls. Jag får liksom ingen anledning till varför han lämnade mig eftersom han säger att han inte tappat känslorna för mig utan är något annat som han inte vet än. Jag vill bara blockera han och försöka gå vidare i livet för känns som att han bara står och stampar när han inte vet varför han lämnade mig. Samtidigt vill han fortsätta skriva hela tiden. Förstår verkligen ingenting.


     


    Jag behöver verkligen tips nu för vill att vi hittar tillbaka till varandra


     


    MVH 


    En förtvivlad tjej

  • Svar på tråden Min sambo lämnade mig utan förvarning
  • Anonym (A)
    Thu 26 Nov 2020 22:38
    #1

    Han verkar verkligen förvirrad. Tror alltid det bäst att inte vara för på och pressa honom. Du förkännar ett svar från honom. Men du kanske ska ge det lite tid. För om han vill ha dig tillbaka så kommer han göra så det blir så. Är du lugn och visar att du gör saker och planerar saker så kommer han säkert bli lite nervös att han ska mista dig. Förstår det jobbigt om han ringer dig. Då får du ju hopp att allt ska bli bra. Då är det ju svårt gå vidare. Om han tar allt för lång tid. Tycker jag du ska vara ärlig och beskriva för honom det du beskrivit här. Att du inte kan gå vidare utan få svar på varför han vill göra slut. Det är inte schysst av honom behandla dig så. Men ge det lite tid. Betyder du mycket för honom kommer det visa sig. Lycka till!

Svar på tråden Min sambo lämnade mig utan förvarning