• Senny

    42 och gravid ,ångest

    Jag har redan barn 2 egna (9 och 13) och 3 bonus barn (18-22) med min man.

    Nu är jag gravid (ej planerat) och vet inte riktigt vad jag vill.

    Jag är 42 ,är det inte lite sent att ha en till?

    Vågar jag ha en sladdis kommer jag orka ?

    Jag kommer vara 53 när den är 10!

    Jag har sådan ångest över att svaret inte är uppenbart.

    Jag behöver hjälp med tips och råd, hur ska jag resonera när det gäller det här?

  • Svar på tråden 42 och gravid ,ångest
  • Trollis1987

    Min mamma var 43 då hon fick sitt 6:e och sista. Vi var gravida samtidigt(hon fick mig då hon var 16 så jag var 26 då hon var 43). Hon verkar då ha orkat då den dottern nu är 14 och mamma är 57 :) Tror nog inte åldern är problemet,utan intställningen.. Känn efter vad du vill istället för att noja över åldern :)

  • Anonym (?)
    Trollis1987 skrev 2020-11-26 22:17:44 följande:

    Min mamma var 43 då hon fick sitt 6:e och sista. Vi var gravida samtidigt(hon fick mig då hon var 16 så jag var 26 då hon var 43). Hon verkar då ha orkat då den dottern nu är 14 och mamma är 57 :) Tror nog inte åldern är problemet,utan intställningen.. Känn efter vad du vill istället för att noja över åldern :)


    Hör du själv hur det låter??
    Hoppas verkligen det är en trolltråd
  • Trollis1987
    Anonym (?) skrev 2020-11-26 22:23:17 följande:
    Hör du själv hur det låter??
    Hoppas verkligen det är en trolltråd
    Hahaha Va? 
  • Anonym (gg)
    Anonym (?) skrev 2020-11-26 22:23:17 följande:
    Hör du själv hur det låter??
    Hoppas verkligen det är en trolltråd
    Berätta för oss som inte förstår, hur låter det?
  • Anonym (?)
    Anonym (gg) skrev 2020-11-26 22:48:23 följande:
    Berätta för oss som inte förstår, hur låter det?
    Läs!!
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (?) skrev 2020-11-26 22:49:45 följande:

    Läs!!


    Ja, 16 är ung ålder att bli mamma vid men varför skulle hon trolla. Vad menar du?

    TS, jag har svårt att råda dig till det ena eller andra för jag känner inte dig och situation men låt dig inte hindras av din ålder om du verkligen vill behålla.
  • Anonym (Trebarnsmor)
    Senny skrev 2020-11-26 22:10:19 följande:

    Jag har redan barn 2 egna (9 och 13) och 3 bonus barn (18-22) med min man.

    Nu är jag gravid (ej planerat) och vet inte riktigt vad jag vill.

    Jag är 42 ,är det inte lite sent att ha en till?

    Vågar jag ha en sladdis kommer jag orka ?

    Jag kommer vara 53 när den är 10!

    Jag har sådan ångest över att svaret inte är uppenbart.

    Jag behöver hjälp med tips och råd, hur ska jag resonera när det gäller det här?


    Förstår att du är i chock! Andas djupt och låt beskedet sjunka in. Försök sen tänka framåt. Hyr ser er relation ut? Vad vill maken? Hur ser ditt liv ut om ett år, 5 år, 10 år, 20 år? Tveka inte att ta hjälp för att reda ut dina tankar, kontakta en kurator.

    Det är ett tufft beslut som du ska leva med resten av ditt liv oavsett hur du väljer.

    Jag fick min yngsta vid 43, han fyller snart 9 och det har inte varit några problem alls.
  • Anonym (Trebarnsmor)
    Anonym (?) skrev 2020-11-26 22:23:17 följande:

    Hör du själv hur det låter??

    Hoppas verkligen det är en trolltråd


    Varför skulle det vara troll? En av mina barndomskamrater blev pappa vid 18 och farfar vid 40. Tonårsföräldrar är inte så unikt som du tycks tro.
  • Trollis1987
    Anonym (Trebarnsmor) skrev 2020-11-27 06:11:24 följande:

    Varför skulle det vara troll? En av mina barndomskamrater blev pappa vid 18 och farfar vid 40. Tonårsföräldrar är inte så unikt som du tycks tro.


    Plus att mamma var 16 1979 med min pappa som var 21 med fast jobb osv . Om det gör att det verkar vara en yrollkommentar tycker jag synd om dig som tyckte det. Plus att det vart ganska kul att min dotter och hennes moster nu är 14 år och går i samma klass:D
  • Anonym (gg)
    Anonym (?) skrev 2020-11-26 22:49:45 följande:
    Läs!!
    Jag har läst. Förstår fortfarande inte din reaktion.
  • Anonym (gg)

    Jag blev gravid när jag var 43, men valde att inte behålla. Jag har haft det tufft under mina barns uppväxt, nu har det när de är tonåringar blivit bättre för oss, då kändes det fel både mot mig och mina nuvarande barn att börja om med ett nytt barn. ville lägga återstående tid på de barn som redan fanns, och kände inte att jag orkade.

    Så fundera på hur du känner själv?

Svar på tråden 42 och gravid ,ångest