• Thu 26 Nov 2020 22:30
    773 visningar
    7 svar
    7
    773

    Hur tidigt fick ni symtom?

    19/11 vid 20.00 fick jag maximal fertilitet på ägglossningstest

    20/11 var den enda dagen vi låg med varandra (morgonen)

    23/11 var jag illamående på morgonen och spydde ca 30 min efter att jag gick upp och sedan efter 1h igen.

    Det har varit likadant varje morgon sen dess.

    Är det ens möjligt att få symtom så snabbt om det nu skulle vara så att jag är gravid?!

  • Svar på tråden Hur tidigt fick ni symtom?
  • Anonym (Emma)
    Thu 26 Nov 2020 22:45
    #1
    Variegata skrev 2020-11-26 22:30:49 följande:

    19/11 vid 20.00 fick jag maximal fertilitet på ägglossningstest

    20/11 var den enda dagen vi låg med varandra (morgonen)

    23/11 var jag illamående på morgonen och spydde ca 30 min efter att jag gick upp och sedan efter 1h igen.

    Det har varit likadant varje morgon sen dess.

    Är det ens möjligt att få symtom så snabbt om det nu skulle vara så att jag är gravid?!


    Hej! Jag tror det du upplever beror på något annat. Att må illa och spy kommer senare när det gäller graviditet.

    Ägget har knappt hunnit bli befruktat efter så kort tid och än mindre fästa.

    Så jag skulle inte ta det som symtom. Lycka till, hoppas du blir gravid denna månad :)
  • Anonym (L)
    Fri 27 Nov 2020 00:13
    #2

    Nej, det är inte symptom som beror på en eventuell graviditet. Det är alldeles för tidigt.

  • Fri 27 Nov 2020 01:58
    #3

    Ne jag känner också att det är tidigt..

    Men jag såg en sida som hade 1177 och umo som källa som skrev att vissa kunde känna så tidigt som några dagar efter ägglossning :) Uppstått en molande värk "i livmodern" nu också som börja i eftermiddags.

    Det återstår att se helt enkelt, spännande och se fall någon kan dela med sig om när deras tidigaste symtom dök upp :)

  • Anonym (L)
    Fri 27 Nov 2020 10:10
    #4
    Variegata skrev 2020-11-27 01:58:55 följande:

    Ne jag känner också att det är tidigt..

    Men jag såg en sida som hade 1177 och umo som källa som skrev att vissa kunde känna så tidigt som några dagar efter ägglossning :) Uppstått en molande värk "i livmodern" nu också som börja i eftermiddags.

    Det återstår att se helt enkelt, spännande och se fall någon kan dela med sig om när deras tidigaste symtom dök upp :)


    Det man känner då är knappast symptom som beror på en graviditet, eftersom att det är alldeles för tidigt för att kunna känna något. :)

    Jag märkte att jag var mycket mer kissnödig än vanligt och detta var väl runt vecka fyra men eftersom att det var så tidigt så berodde det nog knappast på graviditeten. Annars kom symptomen runt vecka sex.
  • Anonym (H)
    Fri 27 Nov 2020 10:30
    #5

    I ditt fall är det för tidigt. Man kan få symptom först när embryot fäster och det händer som tidigast 5 dagar efter ägglossning (och positivt äl-test visar att ägglossningen eventuellt kommer ske inom 12-48 timmar).

  • Fri 27 Nov 2020 10:49
    #6

    Jag har fått väldigt ömmande bröst efter ÄL+8, något jag aldrig får av mens.
    Vad jag förstått så producerar kroppen hormoner så fort ägget befruktas (men inget man egentligen ska märka av), dock inget hcg förrän ägget har fäst. Och det är ju hcg som ger oss symptom när det ökar.

    3 dagar efter ägglossning är extremt tidigt. Men vem vet!

  • Anonym (24)
    Thu 3 Dec 2020 12:34
    #7
    Anonym (L) skrev 2020-11-27 10:10:18 följande:

    Det man känner då är knappast symptom som beror på en graviditet, eftersom att det är alldeles för tidigt för att kunna känna något. :)

    Jag märkte att jag var mycket mer kissnödig än vanligt och detta var väl runt vecka fyra men eftersom att det var så tidigt så berodde det nog knappast på graviditeten. Annars kom symptomen runt vecka sex.


    När man blir gravid producerat kroppen mer urin, därför blir man kissnödig oftare i början av graviditet.
Svar på tråden Hur tidigt fick ni symtom?