• Anonym (Less)

    Femte dagen med huvudvärk efter MA

    Jag fick cytotec förra veckan för ett MA. Idag är femte dagen med huvudvärk. Jag vet att det är normalt, men 5 dagar?

    Jag har fått ta både Alvedon och Ipren idag. Är det vätskebrist, kan man få det av att blöda mycket? Försöker dricka men glömmer liksom bort det om jag inte är törstig. 

    Mitt förra MA hade jag huvudvärk en dag bara. 

  • Svar på tråden Femte dagen med huvudvärk efter MA
  • Anonym (Jag)

    Järnbrist kanske? Jag fick ta järntabletter efter mitt 4:e MA i v.14.

  • Anonym (Less)
    Anonym (Jag) skrev 2020-11-27 14:11:11 följande:

    Järnbrist kanske? Jag fick ta järntabletter efter mitt 4:e MA i v.14.


    Ja just det, jag tänkte på det förut men glömde bort det, haha. Det är mycket möjligt! Jag hade första MA:t i juli och andra nu, med två rikliga mensar mellan... så mycket blod har det ju varit. Tack! Jag får höra med bm eller 1177. 
  • Anonym (Jag)

    Mycket troligt att det är det då. Köp Sideral forte om du ska äta. Då kajkar inte magen ur. Och beklagar dina missfall!

  • Anonym (Maria)

    Beklagar missfallet. Kan bara utgå från mina egna erfarenheter att det kan vara hormonomställningen i kroppen. Säkert kan det ju vara även järnbrist också.

    Fått hopplös huvudvärk efter missfall och har haft likadant vid en abort som var tvungen att göras. Likaså efter förlossningar. Brukar köra med Treo. Eftersom Alvedon och Ipren brukar vara helt verkningslöst för mig vid hv. Niferex är effektivt vid järnbrist. Finns receptfritt.

  • Anonym (Less)
    Anonym (Jag) skrev 2020-11-27 15:37:32 följande:

    Mycket troligt att det är det då. Köp Sideral forte om du ska äta. Då kajkar inte magen ur. Och beklagar dina missfall!


    Tack! <3 Okej, bra med tips, känns som det sista jag behöver nu är förstoppning.
  • Anonym (Less)
    Anonym (Maria) skrev 2020-11-27 15:52:18 följande:

    Beklagar missfallet. Kan bara utgå från mina egna erfarenheter att det kan vara hormonomställningen i kroppen. Säkert kan det ju vara även järnbrist också.

    Fått hopplös huvudvärk efter missfall och har haft likadant vid en abort som var tvungen att göras. Likaså efter förlossningar. Brukar köra med Treo. Eftersom Alvedon och Ipren brukar vara helt verkningslöst för mig vid hv. Niferex är effektivt vid järnbrist. Finns receptfritt.


    Tack! Jag kanske kan avvakta några dagar och se om det ger med sig. Hur länge har du haft huvudvärk förut, vid missfall och abort? 
    Tack för tips!
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Less) skrev 2020-11-27 20:22:00 följande:

    Tack! Jag kanske kan avvakta några dagar och se om det ger med sig. Hur länge har du haft huvudvärk förut, vid missfall och abort? 

    Tack för tips!


    Ungefär 4-5 dagar. Lite som typ hormonell migrän. Som jag kan få före, under eller efter mens typ. Eller alltihop. Suck.

    Mår du bättre nu?
  • Anonym (Less)
    Anonym (Maria) skrev 2020-11-28 20:11:51 följande:
    Ungefär 4-5 dagar. Lite som typ hormonell migrän. Som jag kan få före, under eller efter mens typ. Eller alltihop. Suck.

    Mår du bättre nu?
    Usch vad jobbigt!

    Jag mår mycket bättre! Idag har jag inte känt av huvudvärken alls så förhoppningsvis är det klart med det nu. Har sett till att dricka ordentligt också. Nu ska jag bara vänta ut en hemsk förstoppning, haha. xD 
Svar på tråden Femte dagen med huvudvärk efter MA