• Anonym (.)

    Orolig att parti som AFS skall vinna

    Jag är född i Sverige och jag har idag ingen kontakt med min familj eller släkt. Jag har ingen som helst anknytning till det landet som jag har ursprung ifrån.

    Om Altenrativ för Sverige skulle vinna så är jag orolig för att jag skulle bli tvungen att lämna landet. Jag studerar idag och jag har förstått det som om människor som inte jobbar eller misskött sig får lämna landet.

    Men tänk om jag inte får något jobb efter mina studier?

    Om jag inte har någon anknytning till det land jag har rötter ifrån. Vad exakt skall hända?

    Kan jag få möjlighet att begära att i alla fall bli förflyttat till Spanien för att det finns så många svenskar där och i och med att det tillhör EU och EU har väl en överenskommelse med alla som är med i EU kan ha det lättare med att flytta till olika länder som är med i EU om man själv bor i ett land som är med i EU?

    Eller hur kommer allting att funka?

    Tack för svar gott folk!

  • Svar på tråden Orolig att parti som AFS skall vinna
  • Anonym (Mimmi)

    Om du är född i Sverige så är du väl svensk medborgare? Då kan du inte bli utvisad. Inte ens om Alternativ för Sverige skulle vinna valet och bilda regering.

    Sedan tror jag att det är en ganska liten chans att de tar sig över fyra%-spärren. Så du kan vara lugn.

  • Tow2Mater

    Ser inte mycket av det du oroar dig för på deras hemsida om vad de står för. Du kan ju kolla själv.

  • Anonym (A)
    Anonym (Mimmi) skrev 2020-11-27 21:10:05 följande:
    Om du är född i Sverige så är du väl svensk medborgare? Då kan du inte bli utvisad. Inte ens om Alternativ för Sverige skulle vinna valet och bilda regering.
    Sedan tror jag att det är en ganska liten chans att de tar sig över fyra%-spärren. Så du kan vara lugn.
    +1
  • Tow2Mater

    For information - man bli inte svensk medborgare bara for att man är född i Sverige, utan det handlar om vilka medborgarskap ens foraldrar har.

Svar på tråden Orolig att parti som AFS skall vinna