• Goose01

    Nordic ivf solna

    Hej,

    Jag söker erfarenhet kring nordic ivf i Solna. Jag har gjort min utredning där och fått en remiss skickad för ivf nu. Jag känner mig dock sjukt osäker på kliniken. Tycker sällan de har svar på frågor och inte lyhörda för vad man själv tycker osv..är det samma läkare på gynekologsidan som gör själva äggplocket och införandet av äggen? Vad har ni för erfarenheter av kliniken? Jag har försökt läsa på nätet men hittar inga nya inlägg..magkänslan säger byt men hjärnan säger att vi ska köra på kliniken så den ligger bra geografiskt till för oss samt att vi ju gjort utredningen där..

  • Svar på tråden Nordic ivf solna
  • MinaBernt
    Goose01 skrev 2020-11-27 22:00:11 följande:

    Hej,

    Jag söker erfarenhet kring nordic ivf i Solna. Jag har gjort min utredning där och fått en remiss skickad för ivf nu. Jag känner mig dock sjukt osäker på kliniken. Tycker sällan de har svar på frågor och inte lyhörda för vad man själv tycker osv..är det samma läkare på gynekologsidan som gör själva äggplocket och införandet av äggen? Vad har ni för erfarenheter av kliniken? Jag har försökt läsa på nätet men hittar inga nya inlägg..magkänslan säger byt men hjärnan säger att vi ska köra på kliniken så den ligger bra geografiskt till för oss samt att vi ju gjort utredningen där..


    Jag vände mig dit, trots att hört flera som varit missnöjda där. Efter mitt första besök där valde jag att byta. Jag upplevde dem som osäkra och okunniga. Jag fick helt enkelt inte förtroende för dem.
  • Goose01
    MinaBernt skrev 2020-11-27 22:13:13 följande:

    Jag vände mig dit, trots att hört flera som varit missnöjda där. Efter mitt första besök där valde jag att byta. Jag upplevde dem som osäkra och okunniga. Jag fick helt enkelt inte förtroende för dem.


    Nej lite så jag också känner! Va det på ivf sidan eller ?vanliga? sidan? Jag får en känsla av att de inte utför så många ivf:er? Vart vände du/ni er ist?
  • Mimmimy

    Hej, jag har också gått där och går där nu också, vilket jag djupt ångra ångrar. Har ångest varje gång man ska ditt, man vet aldrig vad man kan få för svar.

    Jag tycker att dem inte är så erfarna som dem säger att dem är, inte alls. Osäkra redan när man ringer dem.

    Dem vill ha snabba protokoll med hög dos, så att allt blir skit. Så att dem kan göra om på nytt och tjäna nya pengar.

  • Goose01
    Mimmimy skrev 2020-11-28 07:59:14 följande:

    Hej, jag har också gått där och går där nu också, vilket jag djupt ångra ångrar. Har ångest varje gång man ska ditt, man vet aldrig vad man kan få för svar.

    Jag tycker att dem inte är så erfarna som dem säger att dem är, inte alls. Osäkra redan när man ringer dem.

    Dem vill ha snabba protokoll med hög dos, så att allt blir skit. Så att dem kan göra om på nytt och tjäna nya pengar.


    Gör du ivf eller vad har du haft för behandling? Efter era meddelanden så byter vi nog klinik. Jag har fått behandling med letrozol i ett halvår där nu..inte lyckats bli gravid och verkligen inte fått något stöd. Fick tabletterna o sen fått gå hem och försöka på egen hand i 6månader. Inga kontroller eller något..om det är ivf du gör hur många försök har ni då gjort?
  • MinaBernt
    Goose01 skrev 2020-11-28 06:34:48 följande:

    Nej lite så jag också känner! Va det på ivf sidan eller ?vanliga? sidan? Jag får en känsla av att de inte utför så många ivf:er? Vart vände du/ni er ist?


    Det var när jag skulle påbörja en fertilitetsutredning, men jag var bara på uppstartssamtal sedan bytte jag.
  • Jag är bara jag

    Inte gått där själv, men magkänslan brukar stämma. IVF är så påfrestande på alla sätt och vis så det måste bara kännas bra i alla kontakter med den klinik man går på. Man måste få svar på frågor, kunna diskutera behandling och mediciner och doser och resonera sig fram till vad som passar. Nån form av löpandebarn-princip ska kliniker inte syssla med!

    När vi började gick vi på CvL. Där var vi alltid nöjda.

  • Mimmimy

    Jag gör ivf på nordic ivf, har gjort 3 totalt misslyckade behandlingar. Har tidigare gjort behandlingar på en annan klinik med mer framgång. Jag menar verkligen totalt misslyckade behandlingar, jag har tänkt att det kanske är fel på mig att jag ska lyssna på dem att dem som vet.

    Men nu när jag har pratat med andra kliniker och kollat upp lite vilka som arbetar där, tex vad dem har arbetat med innan och utbildnings bakgrund.

    Ett exempel dem som är på labbet är väldig juniora i sin yrkes roll, unga som individer och lågt utbildade en kandidat examen och aldrig arbetar med ivf tidigare.

  • Goose01

    Tack för era svar tjejer! Har talat med maken och vi har bestämt oss för att byta klinik inför våra ivf försök. Jag hoppas bara det går nu när remissen till SLL är inskickad? Läste någonstans att man inte kan byta klinik? Hmmm det återstår att se. Men där gör vi inte vår ivf iaf! Tack igen!

Svar på tråden Nordic ivf solna