• Anonym (Smack)

Är män ytliga?

Jag har stött på många tjejer. De flesta kände jag inte. Jag tyckte att de var attraktiva, så jag blev nyfiken.
    Är män som mig ytliga då?

• Svar på tråden Är män ytliga?
  • Anonym (Sara)

Du är väl inte representant för alla män? Så även om du vore ytlig innebär ju inte det att män i allmänhet är ytliga.

Du valde ju uppenbarligen dessa tjejer på grund av ytliga saker, så just det valet var väl ytligt. Men det betyder ju inte att du är ytlig som person. Ytan spelar ofta ganska stor roll fär de flesta av oss när vi blir nyfikna på en person. Sen krävs det ofta mer fär att man ska bli kär och vilja ha ett förhållande.

• Anonym (Åsa)

När man pratar om att människor är ytliga så handlar det om vad de har för prioriteringar. Är det viktigast att ha ett harmoniskt liv eller ett liv som ser tjusigt ut på Instagram? Alla gillar vi att vila ögonen på något vackert, men när en snygg partner är viktigare än en trevlig partner så skulle jag säga att man är för ytlig för sitt eget bästa.

• Anonym (Sara)
    Anonym (Åsa) skrev 2020-11-28 07:57:45 följande:

När man pratar om att människor är ytliga så handlar det om vad de har för prioriteringar. Är det viktigast att ha ett harmoniskt liv eller ett liv som ser tjusigt ut på Instagram? Alla gillar vi att vila ögonen på något vackert, men när en snygg partner är viktigare än en trevlig partner så skulle jag säga att man är för ytlig för sitt eget bästa.

Ungefär så ja. När man väljer boende, vänner, partner, jobb osv efter hur det ska se ut utåt, enbart baserat på vad andra ska tycka, hur man ska uppfattas av andra, hur det ser ut. Då är man rejält ytlig. Eller om man är så fixerad på ytan för sin egen del att alt annat går bort, har en tråkig eller elak partner för att hen är snygg, enbart har obekväma kläder, opraktiska möbler osv bara för att det är snyggt osv. Ganska ytligt.

Att flirta med en söt tjej eller kille betyder inte per automatik att man är en ytlig person.
  • Anonym (ooo)
    Anonym (Smack) skrev 2020-11-28 07:01:00 följande:

Jag har stött på många tjejer. De flesta kände jag inte. Jag tyckte att de var attraktiva, så jag blev nyfiken.

Men igen- i hur många trådar ska man behöva förklara för folk att "alla är inte likadana"! 

Vissa män kan vara ytliga, vissa kvinnor kan vara ytliga. Det är mer vanligt förekommande att man är ytlig när man är ung: man har inte mognat färdigt, man har inte så många erfarenheter, man dras till personers utsida kanske, mer än till deras insida osv. Är detta svårt att förstå?

Det du beskriver, ja, det kan låta som ytlighet, Men det är väl heller inte så konstigt att man ser utsidan på en person om man inte känner den. Man vet ju inget annat (än). 
  • Mackan1978

Varför uttrycker man det så? Alla människor är individer, alla är olika. Då drar man inte alla över en kam.

• Anonym (Q)
    Anonym (Smack) skrev 2020-11-28 07:01:00 följande:

Ja. Men det är kvinnor också.
  • Anonym (A)
    Mackan1978 skrev 2020-11-28 08:18:43 följande:
    Varför uttrycker man det så? Alla människor är individer, alla är olika. Då drar man inte alla över en kam.
    Precis min åsikt också.
  • Anonym (Unga dar)
    Anonym (Åsa) skrev 2020-11-28 07:57:45 följande:

när en snygg partner är viktigare än en trevlig partner så skulle jag säga att man är för ytlig för sitt eget bästa.

Är det mest  yngre män och kvinnor som tänker så
Svar på tråden Är män ytliga?