• Anonym (nere)
    Sat 28 Nov 2020 20:54
    288 visningar
    2 svar
    2
    288

    Borde vi separera? har barn under 2 år

    Hej hej. behöver verkligen hjälp. Vi har varit tillsammans i 8 år och har ett barn under 2 år.

    Jag vet varken ut eller in längre. Jag bryr mig om honom och älskar honom men vi tjafsar om det mesta nuförtiden, nästan varje dag, och det tär på mig något enormt. Han tycker att det mesta är jobbigt och det tar min energi och lyssna på att han är så omotiverad och hans suckar om att allt är så jobbigt varje dag. Han vill helst bara sitta vid datorn och han stirrar jämt i sin telefon. 


    Han har temperament jag känner inte att vi kan prata djupt om något. Det saknas på något sätt ett djupare VI? När vi är bittra på varandra så pratar vi inte heller utan ignorerar varandra. Han verkar inte förstå att det är ett problem trots att jag sagt det massor av gånger till honom. Vi har gått några gånger på familjerådgivning men det är ingen större skillnad. det blir bättre i några dagar men sedan är vi tillbaka i samma spår igen..

    Det här var bara en liten del av alltihop.. vill mest skriva av mig och hoppas någon orkar svara något. känner mig så himla ensam i vårt förhållande. Borde vi separera? Hur gör man med små barn? Får oerhörd ångest av detta.....

  • Svar på tråden Borde vi separera? har barn under 2 år
  • Anonym (Stina­)
    Sat 28 Nov 2020 21:24
    #1

    Följer detta då jag själv är i exakt samma sits

  • Anonym (ace)
    Sun 29 Nov 2020 14:09
    #2

    Ni borde nog gå till en par/familjeterapeut och få hjälp att kommunicera effektivt.

Svar på tråden Borde vi separera? har barn under 2 år