• Anonym (L)

Ni kvinnor som inte rakar er där nere

Det verkar bli mer och mer vanligt att kvinnor väljer att inte raka sig i underlivet utan låta det växa fritt istället. Lite nyfiken på vad som avses med att låta det växa fritt. Betyder det att ni inte klipper till det över huvudtaget? Blir det aldrig för långt? Eller är det så att ni ändå håller ner det en aning i alla fall? I såfall hur långt låter ni könshåret växa innan ni klipper? Och till vilken längd klipper ni isåfall ner det till?

• Svar på tråden Ni kvinnor som inte rakar er där nere
  • Anonym (Jag)

Jag rör det inte alls, tar bara bort det som växer utanför troskanten, i ljumskarna. Det är ju inte som håret på huvudet, det växer bara till en viss längd.

• sextiotalist

Det växer till en viss längd, ofta ett par cm. Jag är uppvuxen när intimrakning var mycket ovanligt och det var även ovanligt med annan form av ansning.

Vi hade ju inte flätor där ;)

• Anonym (K)

Klipper inte, rakar inte. Det blir inte för långt, naturen sköter det där på egen hand.

• Anonym (A)

Har aldrig rört det, är född på 60-talet, så när jag var ung så var det inte vanligt.

• Anonym (x)

Jag gör ingenting med håret. 
    Eh vaddå växa fritt? Behåringen ser ut precis som den ska om man inte rakar, det är ingenting som är fel.

• Anonym (lemuren)

Klipper med sax bara lite då och då, jag är också äldre än rakhysterin som rått senaste decenniet.

• Aikido

De mest spännande och unika grottorna döljs ofta bakom en skyddande växtlighet. Varför nöja sig med en kal och karg turistgrotta där varenda speleolog härjat runt när man kan uppleva sitt livs äventyr i vildmarken?

• Anonym (Linne)
    Aikido skrev 2020-11-30 18:57:21 följande:

De mest spännande och unika grottorna döljs ofta bakom en skyddande växtlighet. Varför nöja sig med en kal och karg turistgrotta där varenda speleolog härjat runt när man kan uppleva sitt livs äventyr i vildmarken?

De flesta av oss som inte rakar eller klipper gör det av hygienskäl och praktiska, inte för att vara ett spännande äventyr för någonannasskull
  • Aikido
    Anonym (Linne) skrev 2020-11-30 19:11:05 följande:
    De flesta av oss som inte rakar eller klipper gör det av hygienskäl och praktiska, inte för att vara ett spännande äventyr för någonannasskull
    Tur att de flesta bara är en del av samtliga. Annars hade livet varit för tråkigt.
  • Anonym (Frisserar)

Jag rakar det som sticker utanför troskanten (bara på sommaren pga bikini), och klipper håret kort, jag tycker mitt hår blir rätt långt och det är i vägen när jag ska smörja in med kortison och Locobase pga Lichen.

• Anonym (ingen)

Alltså, jag skulle väl gissa att de flesta INTE rakar sig där... Skulle bli extremt förvånad om någon jag känner rakat sig helt. 

Jag klipper bort en del eller kör med makens trimmer för att det ska kännas fräsch men det syns nog ingen skillnad för någon annan.

• Anonym (Nej)
    Anonym (ingen) skrev 2020-11-30 19:41:30 följande:

Alltså, jag skulle väl gissa att de flesta INTE rakar sig där... Skulle bli extremt förvånad om någon jag känner rakat sig helt. 

Jag klipper bort en del eller kör med makens trimmer för att det ska kännas fräsch men det syns nog ingen skillnad för någon annan.

Skulle tro att det är större del som rakar/ansar ordentligt. Jag är 45 och ingen av mina kvinnliga vänner har buske utan är rakade. Ser få med buske i offentliga duschar. Har nog aldrig träffat på en man sin inte har rakat pungen eller trimmat ner
  • sextiotalist
    Anonym (Nej) skrev 2020-11-30 21:26:59 följande:

Skulle tro att det är större del som rakar/ansar ordentligt. Jag är 45 och ingen av mina kvinnliga vänner har buske utan är rakade. Ser få med buske i offentliga duschar. Har nog aldrig träffat på en man sin inte har rakat pungen eller trimmat ner

Det där med stora buskar var inte vanligt då heller, helt naturligt. Inte så vanligt att män hade kraftig hårväxt på pungen heller, helt naturligt.

Sedan fanns det självklart både män och kvinnor som hade kraftigare hårväxt.
  • Anonym (Ullis)

Har aldrig ansat där öht. Klart att det inte blir långt. Det är bara på huvudet stråna sitter kvar så länge att de hinner bli långa. På resten av kroppen faller de av.

• Anonym (ppp)
    Anonym (L) skrev 2020-11-30 08:43:16 följande:

Det verkar bli mer och mer vanligt att kvinnor väljer att inte raka sig i underlivet utan låta det växa fritt istället. Lite nyfiken på vad som avses med att låta det växa fritt. Betyder det att ni inte klipper till det över huvudtaget? Blir det aldrig för långt? Eller är det så att ni ändå håller ner det en aning i alla fall? I såfall hur långt låter ni könshåret växa innan ni klipper? Och till vilken längd klipper ni isåfall ner det till?

Jag har alltid haft så lite hårväxt så jag gör i  princip inget. Är 50 år gammal nu och när vi var unga var de inte vanligt att man rakade sig. Det modet kom när jag redan var vuxen så jag hakade aldrig på. Har heller aldrig mött en man som rakat sig, faktiskt. 
  • smulpaj01
    Aikido skrev 2020-11-30 18:57:21 följande:

Läste nyligen ett annat inlägg från dig gällande katter. Två tjejer slogs om dig där men nu vill även jag ha dig.. Har missat dig tyvärr men nu har jag kavlat upp.... Ehhh inget men är med i fighten, du ska bli min. Punkt!
  • Aikido
    smulpaj01 skrev 2020-12-01 06:52:23 följande:
    Läste nyligen ett annat inlägg från dig gällande katter. Två tjejer slogs om dig där men nu vill även jag ha dig.. Har missat dig tyvärr men nu har jag kavlat upp.... Ehhh inget men är med i fighten, du ska bli min. Punkt!
    Kom och ta mig! Om du så bara har en knäskål som liknar Jennifer Lopez är jag din.
  • Anonym (lemuren)
    Anonym (Nej) skrev 2020-11-30 21:26:59 följande:
    Jag har inga vänner runt 45 som är rakade...så det beror nog på hur man umgås.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (lemuren) skrev 2020-12-01 20:05:17 följande:

Jag har inga vänner runt 45 som är rakade...så det beror nog på hur man umgås.

Nu menar inte jag helrakade men majoriteten kvinnokön jag ser är iaf rakade på blygdläpparna och har ev en liten sträng/tofs upptill. Buskar ser man inte direkt ofta - inte i några åldrar
Svar på tråden Ni kvinnor som inte rakar er där nere