• Jocelynlily

    Sen mens innan IVF behandling, någon annan?

    Hej! har använt natural cycles i flera år och min kropp är som en klocka. Har alltid haft regelbunden mens. Jag och min sambo har försökt få barn i snart 2 år på egen hand utan resultat och ska äntligen äntligen äntligen påbörja vår IVF behandling denna månad. 

    Min menscykel är oftast på 30-32 dagar... min längsta cykel på flera år har varit på 33 dagar. Men nu när jag väntar och längtar efter min mens, den där jäkla mensen som stått en i ansiktet i snart två år och bara framkallat ångest och tårar, vägrar nu att komma så vi kan starta behandlingen. är på cykeldag 37 idag.. Är så besviken på min kropp och bara helt uppgiven. 

    Denna månad stänger de ner kliniken över jul så senaste datumen dom påbörjar behandling är den 5 dec... därav min panik... jag vet att nya månader kommer, och att januari inte är långt bort ifall vi missar denna, men besvikelsen är total. efter alls Märta och väntan så är oturen här igen.. 

    men det jag egentligen ville fråga är om någon annan varit med om samma?? någon som har regelbunden mens som fick en mens som uteblev eller var markant försenad på grund av att man skulle börja IVF behandling?

    blir så orolig, och vet inte vad jag ska ta mig till...

    sköt om er och tack till er som svarar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-11-30 10:00
    Jag undrar även om det finns någon som har varit med om att mensen blivit försenad och hur det blir.. har nämligen ingen aning eftersom det aldrig drabbat mig. Hoppar den helt enkelt över denna månad och kommer som vanligt nästa i så fall? eller kommer den bara sent?? eller kan det bli något av de?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-11-30 10:03
    glömde även lägga till att jag givetvis tagit gravtest, senast för någon timme sen som är negativa.

Svar på tråden Sen mens innan IVF behandling, någon annan?