• judith90

    Så rädd :( kan detta tänkas vara ett Mf....?

    Hej!

    Jag är i graviditetsvecka 6-7. Med andra ord rör det sig om en tidig graviditet... hursomhelst var jag på wc idag och när jg torkade mig så kom det lite blod. Har haft sveda i underlivet idag och kissat ett flertal gånger, därför tänkte jag att det blodet kan ha haft något att göra med det. Men jag kan samtidigt inte låta bli att tänka på ett eventuellt missfall.... kan inte påstå att jag har ont i magen eller något. Bara att underlivet svider.

    Borde jag utgå från att det är ett missfall som är på g...? Jag är orolig.. försöker kontakta min gyn... men ovisst när jag kommer lyckas komma i kontakt med henne .. allt känns så jobbigt nu:(

  • Svar på tråden Så rädd :( kan detta tänkas vara ett Mf....?
  • Anonym (Tyuio)

    Fast att underlivet svider har inget med missfall att göra. Har du fått svamp kanske?

  • EllaLo

    Låter mer som du kanske har lite sköra slemhinnor som man kan få vid graviditet och som kan ge blödningar eller eventuellt att du kanske har uvi på gång?

    Tror inte du behöver bara orolig eftersom de är lite blod. Men om det skulle komma mer blod kan du ringa 1177 och få råd.

    Kramar :)

  • Anonym (Ssk)

    Tänker urinvägsinfektion vilket vissa får i tidig graviditet. Har du kollat urinsticka? Eller sköra hormonpåverkade slemhinnor.

  • Jag är bara jag

    Det behöver inte alls vara missfall. Lite blod är inte alls ovanligt som gravid. Jag blödde rejält v.7 och var bergsäker på m.f, men pyret levde på VUL några veckor senare!  Det går ju dock  inte uttala sig hur det ligger till i just ditt fall. Ett pågående missfall är det inte. Då blöder man mycket. Jag har alltid haft ont också. Det bästa du kan göra är att göra VUL v.8-9. Då får du klart besked. Svedan kan bero på UVI. 

    Ta en dag i taget! {#emotions_dlg.flower}

  • judith90

    Hej alla!

    Tack för era svar.

    Jag var just på apoteket och köpte ett uvi-test. Ska testa om någon timme. Märker att jag hela tiden är kissnödig och att det svider/brinner därinne typ. Ser lite blod då jag torkar mig, har nu en liten binda men inget har kommit så kanske är det ok


    Jag är bara jag skrev 2020-11-30 16:19:31 följande:

    Det behöver inte alls vara missfall. Lite blod är inte alls ovanligt som gravid. Jag blödde rejält v.7 och var bergsäker på m.f, men pyret levde på VUL några veckor senare!  Det går ju dock  inte uttala sig hur det ligger till i just ditt fall. Ett pågående missfall är det inte. Då blöder man mycket. Jag har alltid haft ont också. Det bästa du kan göra är att göra VUL v.8-9. Då får du klart besked. Svedan kan bero på UVI. 

    Ta en dag i taget! 


  • judith90

    Jag tog ett test, men det tycktes vara neg! Stod förvisso att man borde testa på urin som varit i blåsan i minst 4h och det gjorde jag ju ej.... hoppas bara att det ej är missfall... nu när jag var på toa sist så var flytningen lite ljus men ändå och det syns endast då jag torkar mig då och då.. men det är ju inte som att blodet bara rinner.. hur kan begynnande missfall tänkas se ut?? Vet ni?


    Jag är bara jag skrev 2020-11-30 17:20:16 följande:

    Testa du och skriv hur det gick. Man får ju sköra slemhinnor också som gravid så det kan man också blöda av.


  • judith90

    Men ändå mörkröd/brun/rosaaktig* skulle det stå


    judith90 skrev 2020-11-30 17:35:14 följande:

    Jag tog ett test, men det tycktes vara neg! Stod förvisso att man borde testa på urin som varit i blåsan i minst 4h och det gjorde jag ju ej.... hoppas bara att det ej är missfall... nu när jag var på toa sist så var flytningen lite ljus men ändå och det syns endast då jag torkar mig då och då.. men det är ju inte som att blodet bara rinner.. hur kan begynnande missfall tänkas se ut?? Vet ni?


  • Jag är bara jag
    judith90 skrev 2020-11-30 17:35:14 följande:
    Jag tog ett test, men det tycktes vara neg! Stod förvisso att man borde testa på urin som varit i blåsan i minst 4h och det gjorde jag ju ej.... hoppas bara att det ej är missfall... nu när jag var på toa sist så var flytningen lite ljus men ändå och det syns endast då jag torkar mig då och då.. men det är ju inte som att blodet bara rinner.. hur kan begynnande missfall tänkas se ut?? Vet ni?
    Jag har blött ganska mycket ganska snabbt. Kombinerat med "grums" och smärta. Den stora skillnaden mot när jag blödde v.7 och det inte var m.f var att blodet var rent och tunt även om det var klarrött och krävde binda en vecka. Och ingen smärta då heller. Hittills låter det du beskriver inte alarmerande alls.
  • judith90

    Jag ringde iofs 1177 och hon tycktes heller inte tänka i missfall-termer.. utan antog att det kan ha att göra med svedan och att små blödningar/mörkare flytningar är naturliga i tidig graviditet... jag är dock helt uppriven :(

Svar på tråden Så rädd :( kan detta tänkas vara ett Mf....?