• Mon 30 Nov 2020 20:52
    303 visningar
    1 svar
    1
    303

    Sexlust och attraktion, så får man tillbaka den!

    I alla relationer minskar/försvinner attraktionen till ens partner ofta efter
    ">
    tre till sju år
    det är allmänt känt
    och fortsätter sedan variera under hela förhållandet. Nya beteenden, vanor och attribut påverkar attraktionen till din partner och detta är den största anledningen till minskad lust = när attraktionen försvinner gör även lusten det. 



    Nyckeln till passion i ett långvarigt förhållande är att framstå attraktiv inför din partner vilket du lättast gör genom att utöva det du brinner för. Om du spelade i ett band när ni träffades men familjelivet har gjort att rep och gig ligger på hyllan, ta upp det igen. Familjelivet kanske har lagt några kilon på fel ställen, träna tillsammans eller börja umgår med nya vänner som delar ditt intresse vilket syns utåt och får dig att skina och blir naturligt attraktiv. Kolla gärna in Esther Perel



    Ofta rättfärdigar man sökandet efter ny passion och otrohet genom uttryck som att ?jag förtjänar att vara lycklig? och det har gjort att samhället satt en skamstämpel på att stanna i ett sexlöst förhållande. Genom tydlig kommunikation och en plan går det att uppnå livslång kärlek i en relation där attraktionen kommer och går. Bra tips på en plan



    Skulle man ändå tappa förtroendet för ens partner så skulle jag rekommendera att lyssna på Esther igen för smart vägledning



    Bra tips är även att

    ">förnya äktenskapet var sjunde eller när man befinner sig i en svacka
    genom nya aktiva val för att justera livsstil, vardag och beteende, som ju naturligt förändras med tiden med ny dynamik med barn, ansvarsförhållanden och livspusslet. Ofta väcks attraktionen när insikten kommer om att ens partner inte är där för givet.



     


    Berätta om dina bästa tips för att återväcka attraktionen mellan dig och din partner och hur fick ni igång ett bättre samliv?

  • Svar på tråden Sexlust och attraktion, så får man tillbaka den!
  • Anonym (Tjej8­9)
    Mon 30 Nov 2020 23:40
    #1

    Det som fick mig att skina var min otrohetsaffär. Jag fullkomligt lös av ny energi som gjorde min man uppmärksam igen. Detta blev grogrunden för nytändning och ny passion i ett annars dött förhållande

Svar på tråden Sexlust och attraktion, så får man tillbaka den!