• Anonym (As)

    narcissistiska föräldrar

    Hur vet man om ens föräldrar är narcissistiska?

    Båda har hela livet pratat illa om varandra sagt att den andre är dum i huvudet, inte har hjärnceller, fel på osv och alla möjliga skällsord.

    Under uppväxten var det mycket. Någon gång när vi åkte bil och vi skulle på teater så blev något fel hon tvärnita ocj sa att hon skulle gå ut i skogen och ta livet av sig hände ganska ofta.

    Blev svält under mellanstadiet var så undernärd att jag höll på att läggas in.

    Första gången jag rakade mig hittade hon min hyvel och fick mig att skämmas ögonen ur mig samma när jag skaffade mina första finare underkläder.

    Jag minns egentligen inte mycket alls från tidiga barndomen är först under mellanatadiet som mina minnen börjar komma därinnan har jag bara några enstaka.

  • Svar på tråden narcissistiska föräldrar
  • Anonym (Lea)

    Det låter som om de eller minst en av dem har en personlighetsstörning där de inte har någon kontakt med sina egna känslor. Liknar min mamma lite. Hon är narcissist, och sannolikt har hon också borderline.

    Om man bara suckade eller sa nåt på fel sätt så rasade världen för henne och hon fick utbrott. Hemsk barndom att trippa på tå runt henne. När jag köpte egna fina trosor fick jag skämmas, det var alltid skam inblandat. Hon fick mig att skämmas för allt.

Svar på tråden narcissistiska föräldrar