• Tue 1 Dec 2020 10:50
    2326 visningar
    7 svar
    7
    2326

    plussat på vanligt cb test och negativt på cb digitalt

    Hej!!


    Behöver lite hjälp här, jag har BIM+1 och tog först ett grav test med morgon urinet med ett test från RFSU som inte visade något. Väntade en stund och kissade igen men tog ett vanligt cb grav test och får ett svagt plus. Blir så glad så åker och köper ett cb digitalt men visar inte gravid men tänker att det är för att det var tredje kisset och fick tvinga fram det? 


    Behöver lite hjälp då detta är min första gång när vi försöker. 

  • Svar på tråden plussat på vanligt cb test och negativt på cb digitalt
  • Tue 1 Dec 2020 10:58
    #1
  • Tue 1 Dec 2020 11:03
    #2
    +1

    Olika tester kan ha olika känslighet för hcg. Clearblue digital har en känslighet på 25 mIU/ml, medan exempelvis Clearblue testa tidigt har en känslighet på 10 mIU/ml. Såhär tidigt kan det vara skillnaden mellan ett positivt och ett negativt test.

    Om du testar med morgonurin har det ingen betydelse att du håller dig länge eller inte sålänge du inte dricker eller äter något emellan. Så om du testar med andra eller tredje morgonurinen kvittar. Men har du ätit frukost och druckit kaffe emellan andra och tredje kisset så är det stor skillnad för då har du spätt ut urinen.

  • Tue 1 Dec 2020 11:08
    #3

    Jag får själv alltid mycket starkare streck med andra morgonurinen. Jag har inte hittat någon info om varför det är så men min helt ovetenskapliga teori är att det kanske beror på att urin som legat i blåsan under natten har en blandning av gårdagens hcg-nivå och morgonens hcg-nivå. Medan kiss nummer två bara har morgonens hcg-nivå som såklart är högre eftersom det har gått fler timmar och hcg:t alltså har ökat mer. Eller att nattens urin är mer utspätt av saker man drack under kvällen. Oavsett vilket ger andra morgonurinen alltid mig mycket starkare test än första :)

  • Tue 1 Dec 2020 12:00
    #4

    Ja okej!! Så knepigt och svårt med allt detta, man blir ju självklart så glad när man ser något hända på stickan men vill ju ha ett gravid på digital. Får hålla mej nu och testa igen imorgon! Tack! 

  • Wed 2 Dec 2020 06:46
    #5

    Hej,

    Jag hoppar in lite här. Jag tog igår ett CB test och det var negativt. Slängde dock aldrig testet och några timmar senare så var det ett plus. Är det någon annan som varit med om detta och faktiskt varit gravid?

    Bilderna är från när testet är gjort och några timmar senare.

  • Wed 2 Dec 2020 08:51
    #6

    Tycker det ser ut som ett väldigt svagt streck på översta bilden också? Sen är just blåa grav-test lite kända för att kunna ge falska positiva, att det ser ut som väldigt ljust streck. Pröva köpa såna här billiga stickor med rosa färg och testa igen, alt någon First response early response test! Håller tummen!:)


    barnlängtan2021 skrev 2020-12-02 06:46:58 följande:

    Hej,

    Jag hoppar in lite här. Jag tog igår ett CB test och det var negativt. Slängde dock aldrig testet och några timmar senare så var det ett plus. Är det någon annan som varit med om detta och faktiskt varit gravid?

    Bilderna är från när testet är gjort och några timmar senare.


  • Wed 2 Dec 2020 12:22
    #7
    Tusse89 skrev 2020-12-02 08:51:42 följande:

    Tycker det ser ut som ett väldigt svagt streck på översta bilden också? Sen är just blåa grav-test lite kända för att kunna ge falska positiva, att det ser ut som väldigt ljust streck. Pröva köpa såna här billiga stickor med rosa färg och testa igen, alt någon First response early response test! Håller tummen!:)


    Jag ska avvakta till helgen och prova ta nytt test om inte mensen dyker upp :) Har ett CB digital hemma som jag funderar på att testa då!
Svar på tråden plussat på vanligt cb test och negativt på cb digitalt