• Anonym (Helena1516)

Uthållig kille = negativt

Har under årens lopp diskuterat med mina väninnor om vad dom vill ha i sängen och dom flesta vill ha en kille som kommer fort, även jag. Förstår inte trådar där män skriver att kvinnor vill ha en uthållig man. Det är nog väldigt ovanligt! Varför ska man ligga och skava i all oändlighet. Ger bara skavsår och är absolut inte skönt. Tycker max 3 minuter är tillräckligt. Gärna mindre. Och som sagt det är inte bara jag utan verkar som om dom flesta kvinnor tycker likadant.

• Svar på tråden Uthållig kille = negativt
  • Anonym (K)

Jag kan tänka mig en kvart inkl. förspel (några minuter max). Efter det blir det lite tråkigt. Jag har haft uthålliga killar också och har inget att klaga på där faktiskt, men det känns som att man fått lite andra intressen eller vad man ska kalla det med åren.

• Anonym (Lotta)

Misstänker att det är ett ämne där diskussionerna ofta gått väldigt snett.
    Det gäller både uthållighet och storleken på kuken.

Det har blivit ett sätt att skryta, det ska vara stor kuk och uthållig man som håller på hur länge som helst.
    Jag förstår inte hur det kommer sig att idealen har hamnat långt utanför det som verkligen uppskattas? Har det att göra med att det är mätbart? Det är ju svårt att mäta känslor som egentligen har allra störst betydelse för bra sex??

• Anonym (Bra sex)

Om sexet är så dåligt är det nog bättre hoppa över helt?! Man ska ju njuta tillsammans! Inget som skaver om man är kåt och tillfredsställs.

Killen/mannen får helt enkelt jobba mer för din njutning! Sätt dig i centrum så du blir kåt och tillfredsställd. Klarar han få dig till orgasm och full njutning på några minuter?! Grattis - det är kanonbra! Bara njuta mer då!

Vi har gärna sex i minst 20-60min, är såå tråkigt tycker jag som inte det går för snabbt om mannen kommer på en kvart.... men kan han ?ladda? om så funkar det för mig att det går relativt fort för honom.

Visst, alla har olika sexlust och prioriteringar... men tråkigt att ha ?snabbisar?.

• Anonym (wwww)
    Anonym (Helena1516) skrev 2020-12-01 11:12:53 följande:

Har under årens lopp diskuterat med mina väninnor om vad dom vill ha i sängen och dom flesta vill ha en kille som kommer fort, även jag. Förstår inte trådar där män skriver att kvinnor vill ha en uthållig man. Det är nog väldigt ovanligt! Varför ska man ligga och skava i all oändlighet. Ger bara skavsår och är absolut inte skönt. Tycker max 3 minuter är tillräckligt. Gärna mindre. Och som sagt det är inte bara jag utan verkar som om dom flesta kvinnor tycker likadant.

Håller med dig. Jag vill gärna ha mysigt sex med en massa smek, händer och tunga mm, och sen kan det blir lite penetrering, ridning osv, men då är det mest på slutet för att han gärna vill komma så. Jag har då kommit innan. 
    Vi har nog sex i genomsnitt 20-30 minuter och det är perfekt. 
  • Anonym (G)

Sprutet måste inte betyda avslut. Min fru kommer snabbt och flera gånger. Jag behöver längre tid på mig. Man är den man är.

• Anonym (Ch)

Detta hade jag inte tänkt innan, var helt säkert att alla kvinnor vill ha uthålliga man. Är det porren då som har skapat en sånt bild?
  • Anonym (Tid)

Ja, jag kan hålla med om det till viss del kan bli lite "långrandigt" med män som kan hålla på hur länge som helst. Att inte kunna hålla tillbaka är lite av ett kvitto på att njutningen är riktigt fantastisk.

Ser hellre att han kan komma någorlunda snabbt, men att han orkar med flera gånger på raken :).

Men sex är mer än bara penetrering och vid riktigt bra sex så tappar man tidsuppfattningen, oavsett om det varar 20min eller 90.

• Anonym (eat me)

Uthållig som i att knulla länge är helt ointressant. Men en man som orkar och vill slicka och pulla länge är guld. 

• Underhill

Skava lät lite negativt :) Beror väl på vad man gör under resan tänker jag. Penetration kan ju vara långsam, djup och innerlig.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lotta) skrev 2020-12-01 14:02:44 följande:

Misstänker att det är ett ämne där diskussionerna ofta gått väldigt snett.

Det gäller både uthållighet och storleken på kuken.

Det har blivit ett sätt att skryta, det ska vara stor kuk och uthållig man som håller på hur länge som helst.

Jag förstår inte hur det kommer sig att idealen har hamnat långt utanför det som verkligen uppskattas? Har det att göra med att det är mätbart? Det är ju svårt att mäta känslor som egentligen har allra störst betydelse för bra sex??

Fast det där gäller väl ändå kvinnor också. Det sätts implantat i bröst och rumpa, Fettsugning här och där. Fillers botox, ja listan kan göras lång.

Folks uppfattning stämmer sällan överens med verkligheten.
Svar på tråden Uthållig kille = negativt