Tips på kvällsmat
Hej!
Min son äter inte riktig mat på kvällen. Han äter ordentlig frukost, mat mitt på dagen, mellanmål och kvällsmat.
Har ni några tips på matigare kvällsmat?
Tacksam för svar!!
/ Sandra
Hej!
Min son äter inte riktig mat på kvällen. Han äter ordentlig frukost, mat mitt på dagen, mellanmål och kvällsmat.
Har ni några tips på matigare kvällsmat?
Tacksam för svar!!
/ Sandra
Missade att skriva att han är 5 år.
Äter han middag, men inget sen eller hur menar du? Riktig mat är ju all mat. Du menar tillagad/varm eller? Vi är så "tråkiga" att vi oftast ger våra småbarn gröt på kvällen. Fiberhavregryn med frukt i. Ibland blir det fil med frukt. Den äldre står sig till frukosten vid 7.30 så 12 timmar.
Äter han middag, men inget sen eller hur menar du? Riktig mat är ju all mat. Du menar tillagad/varm eller? Vi är så "tråkiga" att vi oftast ger våra småbarn gröt på kvällen. Fiberhavregryn med frukt i. Ibland blir det fil med frukt. Den äldre står sig till frukosten vid 7.30 så 12 timmar.
Hur hungrig är han på kvällen? Tänkte att det går ju att anpassa vad han äter beroende på hur hungrig han egentligen är.
En ordentlig portion gröt och en rejäl macka + något att dricka borde vara tillräckligt? Köp risgrynsgröt i korv kanske så blir det lite annat än "frukost" på kvällen. Plockmat kanske kan vara något? Lite tärnad ost, kalla köttbullar, morotsstavar, cocktailtomater, något dippaktigt och ett glas juice? En toast? Varma mackor? Pannkakor? (stek ordentligt många vid tillfälle och lägg i frysen och ta fram vid behov)