• Miatanten

Ikeas Antilop bra?

Ska snart börja med smakpotioner till Theodor och ska dra iväg till Ikea idag och köpa en stol till honom!
    Tänkte först köpa en snygg stol i trä, men har kommit fram till att plast kanske är mer praktiskt! Antilop kanske? Billig iallafall!
    Bör man ha brickan som hör till och en stöddyna?
    Ni som har den, saknar ni fotstöd? Har läst att det är så viktigt för barnet att ha stöd för fötterna...

• Svar på tråden Ikeas Antilop bra?
  • Mjo

Jag har inte Antilop själv, men när vi är hos grannen och fikar brukar Tilde sitta i deras och jag tycker den är suverän. Dom har brickan och gud så smidigt det är. Dels så kan dom kladda på hur mycket som helst och det som jag nästan tycker är bäst är att man slipper ha dom vid bordet. Kan duka hur man vill, behöver inte ställa allt mitt på bordet så att barnet inte ska nå något. Sedan förstör man ju inte bordet, också är den ju lätt att rengöra. Om vi inte redan hade en barnstol (hokuspokus) så skulle jag absolut köpa en Antilop-stol med bricka!

• Boppi

Jättebra stol!! Perfekt med det lilla bordet då kan barnet klkadda bäst han/hon vill och så når de inte allt på bordet! Vi hade också stöddynan i början, jättebra!
    Har inte saknat fotstöd! Är ju bara bra att de inte kan ställa sig upp.

• Setta
    Den e kanon... Har den t sonen.

Har bricka o dyna - Brickan e bra för de har en "egen" matplats som e lätt o torka av + att du kan ta av den om stolen ska vara nära bordet.

Lätt o plocka ner o ta med sig - Bra att där är bälte...

Fotstödet saknar jag inte men å andra sidan sitter inte sonen i den jättelånga stunder...
    // Jessie, the mom
  • fruis

Antilop rockar! Helt onödigt att köpa en dyrare stol av trä som är mycket svårare att rengöra. Jag ångrar att vi inte gjorde så. Det enda som jag kan tänka mig är bättre är att investera i en tripp trapp stol med bygel. Det är värt pengarna eftersom barnet kan använda den upp i 3-4-årsåldern och den är väldigt slitstark och har ett bra värde på andrahandsmarknaden.

Är alternativet en dyrare IKEA-stol ska ni helt klart köpa en Antilop tycker jag.

• Trikarn

Jag har den och tycker att den är super duper!

När den är kladdig så är det bara att ställa den ( utan bebis såklart) i duchen =)

• pluttan

Vi har den och den är toppen tycker vi! Milla gillar att sitta i den och det är suveränt med det lilla bordet, då kan hon banka med sina leksaker hur mycket hon vill utan att det blir hack i vårat matbord Stöddyna behövs, för den är rätt så rymlig för våra små. Jag har inte köpt den som hör till, den var alldeles för plastig och tråkig, utan har en kudde istället och det funkar bra. Har inte tänkt på fotstöd, så det saknar vi inte just nu iallafall.

• Pallas

Mycket bra. Viktor är 22 månader och sitter jättebra i den. Vi har tyvärr inte brickan men den funkar ändå. Den är lätt att hålla ren coh att ta med sig bort. Priset är oslagbart och den har fått bäst i säkerhetstest. Enda nackdelen är väl att den är lite ful...

• Dynah

Den är bra men en trip-trapp stol håller längre. Min dotter på 2,5 kan med nöd och näppe klämma ner sig i antilop men sitter jätte-bra på tripp-trappen.

• Pallas

Har aldrig saknat fotstöd, tvärt om är det avsaknaden som gör den så säker.

• Miatanten

Det här låter ju övervägande positivt! Då kommer man billigt undan då när det gäller matstol!
    Att den inte håller flera år kan vi ta med tanke på priset.. Tillhör annars den oekonomiska sorten som snabbt tröttnar på saker så om ett par år kommer vi säkert ändå köpa nåt nytt..
    Ikea - here I come!
    Tack för alla svar!

• Tant Blå

Vill bara hålla med, kanonstol!!! Apropå att duscha av stolen - sätt i bebisen och stolen i duschen när bebis ska duscha!! Det tycker jag är kanon då vi ej har badkar och ej bra plats för att använda badbalja.

Svar på tråden Ikeas Antilop bra?