• Wed 2 Dec 2020 08:15
    281 visningar
    2 svar
    2
    281

    Hur hanterar man besvikelsen

    Hej! Jag och min sambo har försökt bli gravida sedan ett missfall i maj. Jag vet att det inte gått så fruktansvärt lång tid. Till saken hör att jag är 34 år och känner mig otrolig stressad över att jag kanske blivit för gammal nu. Jag pendlar varje månad mellan hopp och förtvivlan och varje månad mensen kommer känner jag att jag går sönder inombords. Hur gör man för att hantera för att hantera besvikelsen? Ska jag bara acceptera att det kanske inte blir några barn? Finns det någon där ute som känner samma eller som kanske känner samma men som det löst sig för?

  • Svar på tråden Hur hanterar man besvikelsen
  • Wed 2 Dec 2020 09:45
    #1

    Hej. Jag är i lite liknande sits, vi började försöka i maj och även om jag snabbt blivit gravid så har mina graviditeter bara slutat i MA. Jag fyller 35 om några veckor. Är så rädd att mina missfall ska ha ställt till med nåt så jag aldrig mer kommer bli gravid, eller att missfallen bara fortsätter. Och så sen åldern på det... får jag ett MA till vet jag inte vad som kommer hända med mitt psyke.

  • Gameof­throne­s
    Wed 2 Dec 2020 16:36
    #2

    Förlåt om jag hoppar in här. Men hur länge har ni provat? Har ni kollat upp era kvinnliga saker/ fertilitet och har ni gjort detsamma för era partner om det är inget fel på deras låga spermiefunktion.

    Jag har varit med om i min omgivning. En kille hade inga spermier alls.

    Jag vet att stressen för mkt att det inte går. Det har man läst om.

Svar på tråden Hur hanterar man besvikelsen