• ThereseH19

    Blödning efter samlag..

    Hej,

    Jag har ganska nyligen fått veta att jag är gravid, borde vara i vecka 5-6 nu. Igår hade jag och min sambo samlag, precis i slutet så märkte vi att jag började blöda. Det var ganska ljusrosa till färgen men ändå rätt mycket, sen hade jag själv lite mjölkaktiga flytningar. Till på det så har jag haft lite molande värk ,lite som mens värk i ungefär 1 vecka. Inte hela dagarna men till och från varje dag.

    Jag ringde till mödra kliniken idag (har inte varit på inskrivning ännu ). Och barnmorskan där sa att molande värken kan vara ett lite tecken på att "kroppen funderar över att hålla kvar graviditeten eller inte."

    Så jag skulle få komma på ett tidigt UL , men i vilken vecka brukar dom göra det ?

    Är det någon som haft det liknande ?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Blödning efter samlag..
  • Jag är bara jag

    Det var en synnerligen korkad kommentar av en b.m!  Molvärk är jättevanligt som gravid och har inget alls med att göra om man får m.f eller att kroppen "funderar". Molvärk får man för att livmodern växer. Blödning efter samlag är inte heller ovanligt och nästan alltid tyder det på sköra slemhinnor som är jättevanligt hos gravida. 

    UL bör man inte göra före v.10, men VUL kan man göra v.8. Då ska nämligen hjärtat synas.

  • Ebo88
    ThereseH19 skrev 2020-12-02 16:23:39 följande:

    Hej,

    Jag har ganska nyligen fått veta att jag är gravid, borde vara i vecka 5-6 nu. Igår hade jag och min sambo samlag, precis i slutet så märkte vi att jag började blöda. Det var ganska ljusrosa till färgen men ändå rätt mycket, sen hade jag själv lite mjölkaktiga flytningar. Till på det så har jag haft lite molande värk ,lite som mens värk i ungefär 1 vecka. Inte hela dagarna men till och från varje dag.

    Jag ringde till mödra kliniken idag (har inte varit på inskrivning ännu ). Och barnmorskan där sa att molande värken kan vara ett lite tecken på att "kroppen funderar över att hålla kvar graviditeten eller inte."

    Så jag skulle få komma på ett tidigt UL , men i vilken vecka brukar dom göra det ?

    Är det någon som haft det liknande ?

    Tacksam för svar.


    Usch vad otryggt svar :(

    Min första graviditet så gjorde jag flera vul i början pga medicinska skäl. Och i v7+ så sa läkaren att något såg konstigt ut och gick och hämtade en kollega och båda två stod och undersökte och väntade på sin tur. Ingen av dom sade något trotts att jag låg och grät och frågade vad det handlade om.

    Hjärtat slog men fostret såg konstigt ut sade dom och om jag kommer hen och börjar blöda under helgen så är det missfall - var svaret jag fick. Fick nu tid 4 veckor senare.

    Två dagar efter hade jag och sambon sex och då började jag blöda så som du beskriver.

    Blev jätteledsen och förväntade mig ett missfall men 4 veckor senare så såg allt bra ut.

    Vid sexet så var det säkerligen sköra slemhinnor.

    Hoppas det är samma sak för dig också och att du får se ett litet hjärta ticka på snart
  • ThereseH19

    Tack så mycket för era svar.

    Blev ju lagom orolig, och inte alls vad jag förväntade mig men förhoppningsvis så får jag göra ett VUL om någon vecka och se att allt är bra :)

  • Mimosa86

    Jag blödde varje gång vi hade sex när jag var gravid och t.o.m. vid icke penetration men där jag fick orgasm. Så sköra slemhinnor hade jag. Men bebis mådde toppen :)

Svar på tråden Blödning efter samlag..