• Anonym (29)
    Wed 2 Dec 2020 20:50
    1736 visningar
    9 svar
    -1
    9
    1736

    Funderar på att skaffa barn själv, hjälp!

    Hej!
    Lite kort om mig: Jag är 29 år, färdigutbildad på universitetsnivå sedan över 6 år tillbaka, fast jobb sedan flera år tillbaka och bor i en hyresrätt, 2:a på 55 kvm, med ett förstahandskontrakt. Jag får ut ca 30.000 efter skatt (heltidsarbete). Har inga barn sedan tidigare. Jag har varit singel i lite mer än ett år nu och jag har börjat fundera på att skaffa barn helt själv med spermadonation!


    Det låter väldigt läskigt i mina öron, inte själva skaffa barn biten men att göra det helt själv. Jag har längtat efter barn i flera år, ingen av mina ex ville ha barn (inte anledning till att vi gjorde slut). Det som talar emot är ju såklart att man inte blir lika attraktiv på singelmarknaden men samtidigt känner jag lite so what, barn först så får killen komma sen. Att dejta under pandemin är så gott som omöjligt vilket också försvårar situationen väldigt mycket. Samtidigt vill jag absolut inte skaffa en kille bara för att ha ett barn, då tror jag just att jag hellre har ett barn själv. Jag vet att min familj skulle stötta mig väldigt mycket med omsorg mm så skulle inte vara ensam även om jag är ensam, om ni förstår vad jag menar. 


    Behöver bara snacka av mig med någon! Är någon i samma situation eller har redan skaffat barn själv? Hur var det och hur gick det? För- och nackdelar? Hjälp!

  • Svar på tråden Funderar på att skaffa barn själv, hjälp!
  • Anonym (U)
    Wed 2 Dec 2020 20:55
    #1

    Hur är studienivå, bostad samt lön relevant. Det är helt okej att ha barn som ensamstående fast man ej har toppjobb..

  • Anonym (29) Trådstartaren
    Wed 2 Dec 2020 20:59
    #2
    Anonym (U) skrev 2020-12-02 20:55:45 följande:

    Hur är studienivå, bostad samt lön relevant. Det är helt okej att ha barn som ensamstående fast man ej har toppjobb..