• Fix88

    Missfall eller inte?

    Fick ett missfall för 4 mån sen, började blöda med ökande mängd och klumpar. Fick ont i magen osv. Kroppen klarade av det själv.

    Plussade igen för några veckor sedan och började blöda igen i v 7+1 enligt mina beräkningar. Inga klumpar och ingen smärta. Hade sex kvällen innan och kände att det slog i livmodertappen några gånger. Gjorde vul o de såg hinnsäck och gulesäck men inget embryo. Mättes till v6+5 vilket kan stämma. De kunde inte utesluta graviditet men jag åkte hem med inställningen att det är över. Blödningen började dock avta istället för att öka, fortfarande ingen smärta. Jag har läst allt på nätet och har ett hopp om att det kanske ändå finns något där inne. Är även illamående fortfarande med känslan att det ökar.

    Men så började det blöda igen i söndags så då gav jag upp ige, nu drar det igång! Men nej, nu har blödningen avtagit. Ingen smärta inga klumpar men ändå blod på pappret när jag torkar mig och lite större blödning stundtals. Rött o rosa inget brunt.

    Har tid på gyn nästa tors men blir galen av att vänta. Tog ett gravtest nu med starkt steck.

    När borde hormenen börja avta så strecket blir svagare? Varför mår jag illa? Någon som varit med om liknande? Blir tokig av att inte veta.

Svar på tråden Missfall eller inte?